ریمل ضدآب
پاک کردن ریمل ضدآب

چگونه ریمل ضد آب را پاک کنیم؟

ریمل ضد آب، بهترین گزینه برای روزهای گرم و پر از تعریق تابستان است و مژه های شما را برای ساعتها، در حالت مناسب نگه می دارد. ولی به خاطر اینکه آرایشهای ضد آب ، به طور کلی بسیار بادوامند، پاک کردن ریمل ضد آب از روی مژه ها، نسبت به ریملهای معمولی، سخت‌تر است. به یاد داشته باشید که پاک کردن غیر اصولی ریمل ضد آب، ممکن است به پلک و مژه های شما آسیب بزند و آنها را از جا بکند.

برای پاک کردن ریمل ضد آب، شما احتیاج به یک محلول پاک کننده آرایش چشم، مناسب برای آرایشهای ضد آب دارید.

  • یک پد پنبه ای بردارید و کاملا به محلول پاک کننده آرایش چشم، آغشته کنید. سپس آن را روی چشمها فشار دهید.
    حتما از پدهای کاملا نرم استفاده کنید تا به چشم و پلکتان آسیبی وارد نشود.
  • بعد از چند ثانیه، پد را به سمت پایین بکشید و مواد روی مژه ها را پاک کنید. قبل از این کار، مطمئن شوید که محلول پاک کننده آرایش چشم، به همه جای پلک و مژه ها رسیده است. اگر محلول پاک کننده آرایش چشم، به همه جای مژه ها نرسیده باشد، در اثر کشیدن پد، ممکن است مژه ها از پلک کنده شوند.
  • در مرحله بعد، باقیمانده ریمل را از رو و بین مژه ها پاک کنید تا بعد از بیدار شدن از خواب، مژه هایتان به هم نچسبد.
  • پد را روی مژه ها و پلک، با فشار زیاد نکشید و نمالید. پوست دور چشم ده برابر حساستر از پوست سایر نقاط بدن است و براحتی آسیب می بیند. به خاطر همین، برای پاک کردن کامل ریمل ضد آب، فقط مراحل بالا را تکرار کنید.

اگر قبل از خواب، ریمل ضد آب را پاک نکنیم، چه اتفاقی می افتد؟

درست است که پاک کردن آرایش، از جمله ریمل ضد آب، قبل از خواب کار سختیست، مخصوصا وقتی که روز طاقت فرسایی را پشت سر گذاشته باشید و بی نهایت خسته باشید. اما شما حتما باید قبل از خواب مواد آرایشی را از روی مژه هایتان پاک کنید تا خرده های خشک شده ریمل، در هنگام خواب، وارد چشمهایتان نشود و به آن آسیب وارد نکند.
علاوه بر این، ریمل ضد آب باقی مانده روی مژه ها، محل مناسبی برای رشد باکتریهاست و می تواند به آسیبهای جدی پوستی بیانجامد. مژه ها هم در اثر تماس با مواد ریمل ضد آب خشک شده، دچار آسیب و ریزش می شوند. پس حتما قبل از خواب، آرایش و به طور خاص،  ریمل ضد آب را از مژه ها پاک کنید.

پاک کردن ریمل ضد آب، با روغن نارگیل

به کار بردن روغن نارگیل، برای پلکها و مژ ها، به طور کلی مشکلی ایجاد نمی کند ولی باید توجه داشته باشید که روغن نارگیل، معمولا استریل و خالی از آلودگی نیست. پس باید مواظب باشید تا وارد چشمتان نشود.
می توانید از روغن نارگیل به اندازه خیلی کم و ناچیز استفاده کنید ولی پاک کردن آن از روی پوست، کار سختی خواهد بود. توصیه می شود که به جای روغن از همان محلول پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید که باتوجه به حساسیت پوست اطراف چشم تولید شده است و استفاده از آن راحت تر و مفیدتر است.

همچنین ببینید

روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان به عنوان یک ماده بسیار مؤثر برای رفع مشکلات مو و کمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *