پوست

همه چیز درباره میسلار واتر

میسلار واتر

یکی از محصولات بسیار مؤثر برای مراقبت از پوست، میسلار واتر است. محلولی که مواد آرایشی و آلودگیها را از روی پوست، پاک می کند وهمزمان کار تونر را نیز انجام می دهد.
در ادامه، نگاه دقیق تری به این محصول مراقبتی می اندازیم.


میسلار واتر چیست و دقیقا چه کاری برای پوست انجام می دهد؟


میسلار واتر، در واقع، یک محصول چند کاره است که هم پوست صورت را تمیز می کند و هم به عنوان تونر عمل می کند. این محصول مراقبت از پوست، از آب مقطر، میسلها و سورفکتانتهای ضعیف وملایم تشکیل شده است.
میسلها، نوعی ترکیب شیمیایی دایره ای شکل هستند. میسلها، یک دم “چربی دوست” دارند که مواد چرب روی پوست و مواد آرایشی را جذب می کند و یک سر “آب دوست” که باعث حل شدن آلودگیها در خود می شود. به همین دلیل است که میسلار واتر، براحتی هرگونه آلودگی را از روی پوست پاک می کند.
ویژگی مثبت دیگر آن، نداشتن الکل است. این محصول، به‌خوبی پوست شما را آبرسانی کرده و ناراحتی های پوستی را از بین می برد. متخصصان بر این باورند که میسلار واتر برای رفع التهابات پوستی نیز بسیار مفید است. استفاده مداوم از این محصول مراقبت از پوست، باعث نرمی و لطافت پوست صورت می شود.


فواید استفاده از میسلار واتر، چیست؟


۱- چربی اضافی و آلودگیها را از بین می برد.


همچمنان که ذکر شد، این محصول مراقبت از پوست، یک پاک کننده عالی برای پوست است و به شما کمک می کند تا همه مواد آرایشی را به طور کامل از پوست خود بزدایید. میسلهای موجود در این محصول، سبوم اضافی و آلودگیهای روی پوست را در خود حل و آن را عمیقا پاکسازی می کند. میسلار واتر، میزان نفوذپذیری پوست را افزایش می دهد و باعث می شود پاک کننده ها لایه های عمیق تر پوست را هم از آلودگیها بزدایند.

۲- از بروز آکنه جلوگیری می کند.


میسلار واتر، پوست شما را پاکیزه و عاری از هر نوع آلودگی نگه می دارد. این محصول، مانع تجمع چربی بر روی منافذ پوستی، بسته شدن آنها و ایجاد آکنه می شود. بسته شدن منافذ پوست، یکی از علل شایع به وجود آمدن آکنه و سایر مشکلات و التهابات پوستی است.

۳- پوست را به‌خوبی آبرسانی می کند.


معمولا میسلار واتر ها، حاوی گلیسیرین هستند. گلیسیرین، خاصیت آبرسانی بسیار قوی دارد. تحقیقات نشان داده است که مالیدن گلیسیرین بر روی پوست ملتهب یا آسیب دیده، می تواند در بهبود آن نقش بسیار مفیدی داشته باشد.

۴- یک محصول چند کاره است.


میسلار واتر فقط محصولی با فقط یک کارکرد نیست، بلکه می تواند در تمام مراحل مراقبت پوستی روزانه، نقش داشته باشد. می تواند به عنوان یک پاک کننده عالی یا یک تونر مناسب عمل کند. این موضوع، کمک می کند تا در مسافرتها، به جای انبوهی از محصولات مراقبت از پوست، تعداد کمتر یاز آنها را با خود به همراه داشته باشید.

روشهای استفاده از میسلار واتر:

به عنوان پاک کننده آرایش


میسلار واتر، به خاطر ملایمت بسیار زیاد، بهترین گزینه برای پاک کردن آرایش است. اگر آرایش سنگینی دارید و پوستتان نیاز دارد که بعد از خلاصی از آن، نفسی تازه کند، از میسلار واتر به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنید.
یکی از مزایای استفاده از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش این است که نیاز به شستشو بعد از اتمام کار ندارد.
کافیست مقداری از میسلار واتر را روی پنبه بریزید و با آن به ملایمت، آرایش را از روی پوست صورت، پاک کنید. برای پاک کردن ریمل از مژه ها، پنبه را چند ثانیه ای روی آن نگه دارید سپس اقدام به پاک کردن کنید. اگر مایل بودید می توانید بعد از پاک کردن آرایش، صورت خود را با شستشو دهنده های مخصوص بشویید. بعد از تمیز و خشک شدن صورت، از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

به عنوان تونر


میسلار واتر می تواند به عنوان تونر نیز مصرف شود. میسلار واتر می تواند بهتر از هر تونری پوست را آبرسانی کند و التیام دهد. برای این کار، ابتدا صورت خود را با مایع شستشوی صورت بشویید و خشک کنید. مقداری از میسلار واتر را کف دست خود بریزید و به آرامی به همه جای صورت بزنید و اجازه بدهید به مرور جذب پوست شود.

به عنوان تمیز کننده صورت


برای کسانی که از ژل یا فوم شستشوی صورت خوششان نمی آید، میسلار واتر می تواند گزینه مناسبی باشد. میسلار واتر می تواند جایگزین همانند انواع محصولات شستشو دهنده، پوست صورت را تمیز و از هرگونه چربی و آلودگی، پاک کند. همانند موارد پیشین، با کمک پنبه می توانید میسلار واتر را به صورت خود بزنید و آن را به‌خوبی تمیز کنید.
حتی شما می توانید برسهای آرایشی خود را نیز به کمک میسلار واتر تمیز کنید و ذرات مواد آرایشی را براحتی از آنها بزدایید.

تفاوت میسلار واتر و تونر


عموما میسلار واتر از آب مقطر، سورفکتانتهای ملایم، گلیسیرین و میسلها ساخته می شود. میسلار واتر، یک محصول چند منظوره است به این معنی که شما می توانید آن را به عنوان تمیز کننده صورت، پاک کننده آرایش و تونر استفاده کنید. میسلار واتر دارای خاصیت آبرسانی قوی است که پوست صورت شما را نرم و لطیف می کند.
تونر، از موادی چون آنتی اکسیدان، گلیسیرین و اسید تشکیل شده استو تونر، برای تنظیم میزان اسیدیته پوست و تنگ کردن منافذ آن به کار می رود و معمولا بعد از شستشوی صورت با ژل یا فوم شستشو استفاده می شود. تونر، انواع مختلفی دارد از جمله تونر برای پوستهای آکنه ای، تونر آبرسان و نظیر آن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *