آرایش

نکاتی درباره آرایش چشم

برای استفاده روزانه،کدام ریمل مناسب است؟ ضد آب یا معمولی؟

استفان مولسکی که کیم کارداشیان و نیکول شرزینگر از مشتریان او هستند می گوید:”من همیشه ریمل غیرضدآب را توصیه می کنم.ریمل ضد آب،به خاطر سخت پاک شدن،در هنگام پاک کردن،به مژه های شما آسیب فراوان وارد می کند.ریمل ضد آب را فقط وقتی استفاده کنید که قرار است گریه کنید!

2

بهترین روش استفاده از ریمل برای مژه های بالایی چیست؟

آشونتا شریف،آرایشگر همیشگی آلیسیا کیز و جوردین اسپارک می گوید:”دو یا سه مرتبه زدن ریمل به مژه های بالایی کافیست.”
روش پیشنهای او این است:”اول ریمل را از ریشه مژه ها به سمت نوک آنها بزنید.سپس از نوک مژه ها شروع کنید و به سمت ریشه ها ادامه دهید.در مرحله آخر،ریمل را به صورت مورب استفاده کنید.به این ترتیب،مژه های شما بهترین حالت و حداکثر حجم را پیدا می کنند.
اگر از مژه مصنوعی در لابلای مژه هایتان استفاده کرده اید،یک بار استفاده از ریمل کافیست.

4

هنگام چسباندن مژه مصنوعی،ابتدا کدام قسمت را باید بچسبانیم؟

ابتدا چسب مژه را در یک خط به مقدار مناسب به مژه مصنوعی بزنید و ۲۰ ثانیه صبر کنید تا کم سفت شود.سپس وسط آن را با موچین گرفته و نزدیک مژه هایتان ببرید.حالا از گوشه بیرونی چشم،مژه مصنوعی را بچسبانید و این کار را ادامه دهید تا به گوشه داخلی چشم و پایان کار برسید.

5

چه کسانی نباید از آرایشهای براق برای چشمها استفاده از کنند؟

استفاده از این نوع آرایش،به خاطر وجود ذرات براق داخل مواد آرایشی،به چشمانی که ترشح کمی دارند و نسبتا خشک هستند آسیب می زند.همچنین ممکن است باعث التهاب قرنیه نیز بشود.

6

آیا استفاده مداوم از مژه مصنوعی مضر است؟

آشونتا شریف در پاسخ می گوید:”اگر در طول هفته هر روز از مژه مصنوعی استفاده می کنید،دو روز آخر هفته به چشمانتان استراحت بدهید و از آن استفاده نکنید.چون تماس مکرر مژه ها با چسب مژه مصنوعی،باعث آسیب و ریزش آنها می گردد.
هرشب قبل از خواب،مژه های مصنوعی را از چشمانتان جدا نمایید و با محلولهای پاک کننده چشم،کاملا چشمان خود را تمیز کنید.”

10

 آیا استفاده از باد سشوار برای گرم کردن لاستیک فرمژه،به کارایی بیشتر آن کمک می کند؟

مولسکی می گوید:”بهتر است ریسک نکنید و مژه های خودتان را نسوزانید.اگر فرمژه شما کارایی لازم را ندارد،بهتر است به جای گرم کردن آن،یک فرمژه جدید و با کیفیت بخرید.”

7در بسیاری از زبانها،به وسیله آرایشی پرپشت و بلند کننده مژه،ریمل می گویند.دلیل آن چیست؟

زیرا ایگواین ریمل،شخصی بود که ریمل را برای اولین بار ابداع کرد.وی کارخانه لوازم آرایشی “ریمل لاندن” را در قرن نوزدهم تاسیس کرد.

آیا استفاده روزانه از ریمل باعث کوتاه شدن مژه ها می شود؟

پارادی میرمیرانی،متخصص پوست و مو می گوید:”استفاده زیاد از ریمل باعث کم شدن رشد مژه نمی شود اما به مرور آنها را خشک و شکننده می کند.”
قبل از خواب حتما لازم است که چشمها را کاملا با محلول پاک کننده چشم بشویید تا تمام مواد ریمل از روی مژه ها پاک شود.

8

 چه موقع لوازم آرایش مربوط به چشم باید دور انداخته شوند؟

مواد آرایشی کرمی و مایع،محل مناسبی برای رشد انواع میکربها و ایجاد آلودگی است.پزشکان توصیه می کنند بعد از سه ماه استفاده از ریمل،خط چشم و سایه چشم،آنها را دور بریزید.
هیچ موقع از تستر هایی که در فروشگاههای لوازم آرایش و در معرض استفاده همگان قرار دارند برای چشمهایتان استفاده نکنید.

1
گاهی،بعد از استفاده از ریمل،مواد ریمل روی مژه ها بیش از اندازه قرار می گیرد و حالت چسبنده و بدی پیدا می کند.در این مواقع چه باید کرد؟

مولسکی می گوید:”کافیست ریمل حجم دهنده و ریمل بلند کننده را باهم استفاده کنید تا این مشکل برطرف شود.ریمل حجم دهنده برس حجیم تری دارد و مواد بیشتری را روی مژه ها قرار می دهد.ریمل بلند کننده،برس باریک با موهای کوتاه دارد که استفاده از آن بعد از ریمل حجم دهنده باعث می شود مواد ریمل،بر روی تمام طول مژه پخش شود و جلوه یکنواختی به آن می دهد.

9

آیا درآوردن و داخل کردن برس ریمل به شکل سریع و پشت سر هم برای بیرون آمدن مواد بیشتر،راه مناسبی است؟

خیر.با این کار،هوای زیادی داخل ریمل می شود و در نتیجه مواد ریمل،غلیظ و به تدریج غیرقابل استفاده می شود.بهترین کار،حرکت دادن آرام و چرخشی برس به سمت بالا و پایین است.

رنگ موی پرستیژ

آیا ریختن آب در داخل ریمل،روش مناسبی برای رقیق‌تر کردن مواد ریمل است؟

خیر.اضافه کردن آب یا هر مایع دیگر،احتمال آلوده شدن ریمل و در نتیجه التهاب چشم را افزایش می دهد.اگر ریملتان غلیظ شده است،بعد از استفاده می توانید از یک ریمل بلند کننده استفاده کنید یا اینکه یک ریمل جدید بخرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *