مو

صاف کردن موها با پنج راهکار ساده

صاف کردن موها

صاف کردن موها، چه برای تنوع و چه برای راحت تر شدن مراقبت از آن، کار چندان سختی نیست.موهای فر، زیبایی خاص خود را دارند اما مراقبت و حالت دهی آن، برای برخی، زمان بر و مشکل است.گاهی اوقات قوی ترین ژلها هم نمی توانند آن را صاف کنند.اگر می خواهید تغییری در ظاهر موهای فر و مجعد خود ایجاد کنید، می توانید با استفاده از راههایی که در ادامه بررسی می کنیم، آن را صاف کنید.
اکثر خانمها وقتی صحبت از صاف کردن موها می شود، نگران آسیبهایی هستند که با صاف کردن به موهایشان وارد می شود.اما جای نگرانی نیست. اگر با ابزار مناسب و روش درست، اقدام به این کار کنید، می توانید بدون اینکه موها آسیب جدی ببینند، آنها را صاف کنید.

راههای صاف کردن مو

۱- اتوی مو

اگر از اتوی موی باکیفیت استفاده کنید و مراقبتهای لازم را هم مد نظر داشته باشید، می توانید موهای خود را صاف کنید بدون اینکه موها آسیب ببینند.
مهمترین عاملی که باید به آن توجه داشته باشید، دمای دستگاه است.دمای اتوی مو را برحسب جنس موی خود تنظیم کنید.اگر موهایتان نازک یا کمی آسیب دیده است، دما را بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.برای موهایی با ضخامت متوسط، دمای ۱۵۰ تا ۱۷۵ درجه سانتیگراد وبرای موهای ضخیم، وز دار و خشن، دمای ۱۷۵ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد مناسب است.قبل از شروع به صاف کردن مو، این توصیه ها را به یاد داشته باشید:

  • – ابتدا موهای خود را بشویید و سپس با سشوار، کاملا خشک کنید.
  •  به موهایتان اسپری براشینگ یا سرم موی محافظت کننده در برابر حرارت بزنید.
  • موها را به قسمتها و لایه های کوچک تقسیم کنید.
  • دمای اتوی مو را به طور درست تنظیم کنید.
  • از پایین ترین لایه مو شروع کنید.دقیقا از بالای گردن.
  • به محض اینکه متوجه شدید موهایتان در حال سوختن است، کار را متوقف کنید.
  • موها را در آینه ببینید تا مطمئن شوید قسمتی را فراموش نکرده اید.
  • در مرحله آخر، یک اسپری حالت دهنده، روی موها بزنید.

۲- شیر

شیر اثر معجزه آسایی بر موهای فر و مجعد دارد. داخل یک آب پاش، مقداری شیر بریزید و روی موهای خشک اسپری کنید و بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، بشویید.

۳- شیر، موز و عسل

یک فنجان شیر با مقداری عسل مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. برای سفت‌تر شدن این مخلوط، به آن موز له شده بیافزایید. مخلوط به دست آمده را به موی خود بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود.سپس موها را با شامپو بشویید.

۴- روغن زیتون و تخم مرغ

دوعدد تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید و هم بزنید.سپس مخلوط به دست آمده را روی موها بمالید و ۴۵ دقیقه صبر کنید و بعد از آن، موها را با شامپو بشویید.
این روش، موهای شما را به یکباره صاف نمی کند ولی اگر این کار را دو یا سه مرتبه در هفته تکرار کنید، بعد از یک ماه، اثر آن را خواهید دید.

رنگ موی مدیا

خرید رنگ موی مدیا

۵- شیر نارگیل و آبلیمو

یک فنجان شیر نارگیل را در کاسه ای بریزید وآب یک نصفه لیموترش را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. به مدت یک ساعت این مخلوط را در فریزر قرار دهید. سپس آن را روی موها بمالید و سر را با یک حوله که چند دقیقه ای آن را با باد سشوار گرم کرده اید بپوشانید. این کار کمک می کند تا مواد مغذی، بهتر جذب موها شود. بعد از نیم ساعت می توانید موهای خود را بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *