پوست

گوجه فرنگی و پوست صورت

خواص گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی، یکی از چیزهایی است که به شکل روزانه می توانید برای مراقبت از پوست استفاده کنید. این میوه، سرشار از ویتامن ث و انواع انتی اکسیدانهاست که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، برای سلامتی پوست بسیار مفید است.
این ماده غذایی را می توان به صورت له شده یا چرخ شده یا رنده شده به تنهایی یا در کنار سایر مواد،به صورت ماسک، روی پوست صورت استفاده کرد.


مزایای استفاده از گوجه فرنگی برای پوست

سلولهای مرده پوست را از بین می برد.


اگر به شکل مداوم از این ماده غذایی روی پوست استفاده کنید، به مرور، سلولهای مرده از بین می روند وسلولهای تازه و جوانتر، جای آنها را می گیرند.این خاصیت، به خاطر وجود آنزیمهایی در آن است که همانند یک لایه بردار عمل می کنند. برای لایه برداری قوی تر، می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید.
گوجه فرنگی دارای مواد اسیدی است ولی میزان اسیدی بودن آن بسیار کم است و شما می توانید با خیال راحت، روی تمام پوستها، حتی پوستهای حساس، البته در حد متعادل، از آن استفاده کنید.

از ایجاد آکنه جلوگیری می کند.


این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی ویتامین ث، آ و ک است.همچنین خاصیت اسیدی ملایمی نیز دارد. به خاطر همین، می تواند اسیدیته پوست را تنطیم کند و باعث پاکسازی عمیق آن شود. استفاده منظم و مداوم از گوجه فرنگی، از بروز آکنه، جلوگیری می کند.

چربی اضافی پوست را از بین می برد.


اگر پوست چربی دارید، استفاده از گوجه فرنگی می تواند مشکل شما را تا اندازه زیادی حل کند. آن را نصف کنید و روی صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.سپس با آب بشویید.این کار را به شکل مداوم انجام دهید.

به کوچک شدن منافذ پوست کمک می کند.


وقتی منافذ پوست، گشاد می شوند، آلودگیهای محیطی، مواد آرایشی و باکتریها، بیشتر وارد پوست می شوند. گوجه فرنگی یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کوچک شدن منافذ پوست است. چند قطره آبلیمو را با یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی، مخلوط کنید و روی صورت بمالید و بعد از ده دقیقه با آب بشویید. این کار به تنگ‌تر شدن منافذ پوست، کمک می کند.

برای رفع آفتاب سوختگی مفید است.


این ماده غذایی برای درمان آفتاب سوختگی و رفع لکه های آن مفید است. ویتامین آ و ث موجود در آن، التهاب پوست را کاهش داده و تیرگی پوست را از بین می برد. همچنین تحقیقات نشان داده است که رب گوجه فرنگی، حاوی مقدار زیادی لیکوپن است که قادر است از آفتاب سوختگی جلوگیری کنید.

علائم پیری پوست را کاهش می دهد.


وجود آلودگیهای شدید محیطی، منجر به پیری زودرس پوست می شود. علائم پیری پوست، کبودی زیر چشم، چروک، جوش ها و لکهای پوستی و مشکلاتی شبیه به این است. ویتامین د موجود در این ماده غذایی، باعث کاهش این علائم می شود.

عوارض جانبی گوجه فرنگی


با اینکه این ماده غذایی، برای پوست فواید بسیاری دارد، ممکن است عوارض جانبی هم داشته باشد، مخصوصا وقتی پوست، آلرژیک یا زخم باشد. گوجه فرنگی، حالت اسیدی دارد و استفاده بیش از حد آن ممکن است به پوست، آسیب بزند.

ماسک گوجه فرنگی و عسل

همان طور که می‌دانید، عسل، فواید زیادی برای پوست دارد. استفاده توام عسل با این گوجه فرنگی، می تواند این فایده را چند برابر کند. آنچه نیاز دارید، ۲ قاشق غذاخوری گوجه فرنگی له شده است که آب آن گرفته شده باشد و ۱ قاشق غذاخوری عسل. این دو را باهم کاملا مخبوط کنید و روی صورت بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار را دوبار در هفته انجام دهید تا نرمی و لطافت پوستتان چند برابر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *