آرایش

توصیه های مهم در مورد ریمل

شاید بتوان گفت ریمل، مهمترین ابزاریست که برای آرایش چشم به کار می رود و بدون آن، آرایش صورت به چشم نمی آید.
برای اینکه از ریمل خود، بهترین استفاده را ببرید به نکاتی که در ادامه می آید توجه کنید.

تاریخ مصرف

هر ریملی تاریخ مصرفی دارد. شاید برای شما غیرقابل قبول باشد اما ریمل بعد از سه تا پنج ماه غیرقابل استفاده می شود. به خاطر همین، بعد از این مدت، آن را دور بیاندازید وگرنه ممکن است چشمتان مبتلا به عفونتهای باکتریایی شود.

دور نیندازید

برس ریملتان را نگه دارید. بعد از شستن برس ریمل قدیمیتان، می توانید از آن به عنوان برس برای حالت دادن به ابروهایتان استفاده نمایید.

پاک کردن آرایش قبل از خواب

قبل از خواب، آرایش چشمهایتان را پاک کنید. شاید بعضی وقتها آنقدر خسته اید که بدون اینکه آرایشتان را پاک کنید به رختخواب می روید. این کار بسیار خطرناک است.
وقتی مواد ریمل روی مژه ها باقی می مانند و خشک می شوند، باعث ریزش مژه ها می گردند. همچنین ممکن است مژه های خشک و سفت شده در هنگام خواب، روی قرنیه خش ایجاد کنند.

ترفندی برای حجیم تر شدن

همه دوست دارند بیشترین حجم ممکن را به مژهایشان بدهند. یکی از کارهایی که برای حجیم تر شدن مژه ها می توانید انجام دهید این است که قبل از استفاده از این وسیله، با یک گوش پاک کن تمیز، مقداری پودر بچه به مژه ها بزنید. این کار، مژه های شما را به شکل فوق‌العاده ای ضخیمتر نشان می دهد.

آبرسانی مژه ها

مژه ها را آبرسانی کنید. شاید گاهی اوقات فراموش می کنیم که مژه ها هم در واقع مو هستند و مانند موی سر، نیاز به مراقبت و آبرسانی دارند. قبل از خواب، مژه های خود را به روغن زیتون یا هر محصول آبرسان دیگری آغشته کنید ولی مراقب باشید داخل چشمتان نشود.

ریمل ضد آب

نباید هر روز از ریمل ضد آب استفاده کنید. مدل ضد آب این وسیله، برای مواقعی که ممکن است آب به مژه ها برسد، مناسب است ولی استفاده دائم از آن توصیه نمی شود. به دلیل اینکه ریمل ضد آب به راحتی پاک نمی شود و مجبورید با مالیدن انگشتان، آنها را تمیز کنید، مژه ها ضعیف می شوند و به مرور می ریزند.

پلک نزنید

موقع استفاده از این وسیله، پلک نزنید و چشمهای خود را باز نگه دارید. اگر دهانتان را باز نگه دارید، معمولا باز نگه داشتن چشمها آسانتر می شود.

استفاده تمیزتر

مواد ریمل، نباید روی پلک مالیده شود. برای جلوگیری از کثیف شدن پلکها، یک کارت ویزیت قدیمی یا یک قاشق پلاستیکی روی پلکتان بگذارید و بعد از آن استفاده کنید. این کار باعث تمیز ماندن پلک می شود.

استحکام بیشتر

بعد از استفاده از ریمل، روی مژه هایتان یک ژل مژه  بزنید. این کار باعث می شود مژه ها و مواد ریمل، محکم تر شوند و در نتیجه، آرایش چشمهای شما دوام بیشتری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *