آرایش

ترفندهای آرایش

ترفندهای آرایش

اغلب خانمها، وقتی صحبت از آرایش کردن می شود، با اطمینان بالایی می گویند که در این زمینه مسلطند و مهارت کافی برای استفاده از لوازم آرایش دارند. اما حتی اگر شما سالهاست که از ریمل و رژلب و خط چشم و سایر محصولات آرایشی استفاده می کنید، گاهی به نکاتی بر می خورید که با خود می گویید چرا تابحال به آن توجه نکرده بودید؟ پس اگر می خواهید ترفندها و نکاتی را بیاموزید که علاوه بر صرفه جویی در وقت و پول، جلوه آرایشتان راهم بهتر کند، به ادامه این مطلب توجه کنید.

به مژه های خود، پودر بزنید.

برای اینکه مژه هایتان پرپشت‌تر به نظر برسند، بعد از اینکه یک بار ریمل زدید، مقدار کمی پودر صورت، به آنها بزنید. این کار باعث می شود که حجم مژه ها زیاد شود و ضخیم‌تر و پرتر به نظر برسند.بعد از زدن پودر، یک بار دیگر بپرپشت‌تره مژه هایتان، ریمل بزنید تا جلوه یکنواخت و یکرنگی پیدا کند.

به شکل مثلثی کانسیلر بزنید.

به جای استفاده نقطه ای از کانسیلر، آن را به صورت یک مثلث به زیر چشم بزنید تا علاوه بر پوشاندن کبودی زیر چشم، توجه ها به سمت مردمک چشم جلب شود.

از خط چشم برای کامل کردن جلوه چشمان خود استفاده کنید.

شکل چشم در افراد مختلف، باهم تفاوت دارد. بنابر این، خط چشم هر کسی هم باید به شکل کمی متفاوت نسبت به افراد دیگر کشیده شود. ابتدا ببینید چشمتان به چه شکلی است: گرد، کشیده، کمی منحرف به پایین یا مدلهای دیگر. سپس بر اساس شکل چشمها، از خط چشم استفاده کنید.

در زدن مژه مصنوعی، عجله نکنید.

بعد از اینکه به مژه های مصنوعی چسب زدید، حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید تا چسب کمی خودش را بگیرد و سپس آن را به پلکهای خود بچسبانید.با این روش، احتمال افتادن مژه های مصنوعی، از بین می رود.

به پایین نگاه کنید.

قبل از گذاشتن مژه مصنوعی و بعد از اینکه چسب خود را گرفت، یک آینه را پایین‌تر از صورت خود بگیرید و به سمت پایین به آن نگاه کنید و مژه ها را بچسبانید. این کار، باعث می شود راحت تر بتوانید مژه مصنوعی را دقیقا روی خط مژه ها بچسبانید.

ریمل خود را شارژ کنید.

اگر ریملتان در حال تمام شدن است و مواد آن، غلیظ و کم شده است، چند قطره محلول شستشوی لنز در آن بریزید و با چرخاندن برس داخل ریمل، آن را کاملا مخلوط کنید. این کار باعث می شود تا مدتی بتوانید از ریملتان استفاده کنید.

از سایه، به عنوان خط چشم استفاده کنید.

اگر خط چشم در دسترستان نیست، می توانید از سایه چشم به جای خط چشم استفاده کنید. ابتدا برس سایه چشم سرکج را نمدار کنید و سپس آن را داخل پالت سایه بزنید. اکنون می توانید از برس، مثل خط چشم معمولی استفاده کنید.

برای درشت تر شدن جلوه چشمها، از مداد چشم سفید استفاده کنید.

مداد چشم تیره در قسمت پایین چشم، آن را کوچکتر نشان می دهد و برعکس، استفاده از مداد چشم سفید یا کرم رنگ، باعث می شود چشمها درشت تر به نظر برسند. شما می توانید از مداد چشمی که چند درجه از پوستتان روشن‌تر است، برای پلک پایینی خود استفاده کنید.

با مداد سفید، ابروهای خود را برجسته‌تر کنید.

قسمت پایین ابروی خود را با مداد سفید خط بکشید و با برس، کمی محو کنید. این کار باعث می شود که ابروها برجسته‌تر و زیباتر به نظر برسند.

تا قطره آخر از کرم پودر خود استفاده کنید.

وقتی که کرم پودرتان تمام شد و با فشار دادن تیوپ یا پمپ آن، چیزی بیرون نیامد، قبل از دور انداختن، یک برس کوچک و باریک بردارید و در داخل آن حرکت دهید.خواهید دید که مقدار قابل توجهی کرم پودر به دیواره آن چسبیده است و با برس می توانید آن را بیرون بیاورید و استفاده کنید.

بیش از یک بار مژه هایتان را فر بدهید.

اگر می خواهید مژه هایی با ظاهر بلند و پر داشته باشید، باید بیش از یک بار از فرمژه استفاده کنید. شما باید فرمژه را در جاهای مختلف مژه قرار بدهید و فشار دهید تا مژه ها به‌خوبی حالت بگیرند.

ابروهای خود را حالت دهید.

اگر ژل مژه تان تمام شده است، می توانید به یک برس کوچک یا مسواک، کمی ژل حالت دهنده مو یا اسپری مو بزنید و داخل ابروهایتان بکشید. با این روش، ابروها حالت ثابت خود را حفظ می کنند.

قسمت بالای لب را هایلایت کنید.

هایلایترها برای بزرگتر نشان دادن قسمتهایی از صورت به کار می رود.شما می توانید از این ویژگی هایلایتر استفاده کنید و بعد از زدن رژلب، با زدن آن در قسمت بالایی لب، جلوه برجسته و حجیم تری به لبها بدهید.

با استفاده از خط لب، لبها را برجسته‌تر نشان دهید.

خط لب، نه تنها باعث دوام و ثبات بیشتر رژلب می شود، بلکه آنها را بزرگتر و حجیم تر نشان می دهد.

کرم پودر را روی دست خود تست نکنید.

با اینکه ساده‌ترین راه برای تست کرم پودر و پنکیک، زدن آن روی ساعد است، ولی این کار درست نیست. چون رنگ پوست دست، با صورت، تفاوت فاحشی دارد. حتما کرم پودر و پنکیک را روی صورت یا گردن خود تست کنید تا براحتی بتوانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *