مو

سشوار کشیدن صحیح

سشوار، همانطور که بسیاری از آرایشگران و متخصصین مو می گویند ، روش آن چنان مناسبی برای خشک کردن موها نیست. بهترین روش برای این کار، این است که آنها را به صورت طبیعی رها کنیم تا در اثر برخورد با هوا ، کم کم خشک شوند . اما سرعت دنیای امروز ، اجازه چنین کاری را نمی دهد و شما مجبورید بیشتر اوقات، از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید.
اگر چند تکنیک ساده را رعایت کنید ، می توانید با استفاده از این ابزار ، موهای خود را خشک کنید ، بدون اینکه به آنها آسیبی بزنید .

ابتدا در حمام ، موهای خود را بشویید .

بهتر است برای سشوار پذیر شدن بیشتر موها ، از شامپوهای دارای مرطوب کننده (شامپوهای مخصوص موهای خشک ) استفاده کنید . این نوع شامپو ، رطوبتی روی ساقه موها به جای می گذارد که از آسیب رسیدن به مو ، در برابر باد داغ سشوار ، جلوگیری می کند .

 با حوله ، آب موهای خود را به آرامی بگیرید .

همین که دیگر آبی از موها نریزد کافیست . هیچ وقت برای خشک کردن ، با حرکات محکم و سریع حوله ، موهای خود را ماساژ ندهید . چون باعث ایجاد وز ، موخوره و خشکی مو خواهد شد . کافیست حوله را روی سر خود بپیچید و به آرامی فشار دهید .

2
موها راتقسیم کنید.

اگر موهایتان بلند است ، آن را با کلیپس ، به ۴ تا ۶ دسته ، تقسیم کنید ویکی بعد از دیگری ، آنها را باز کنید و سشوار بکشید . این کار باعث می شود موها بی دلیل ، در معرض باد داغ سشوار قرار نگیرند . هرچه دسته موها بزرگتر باشد ، خشک شدن آن با سشوار بیشتر طول می کشد .اگر موهایتان کوتاه است ، آن را به دو دسته تقسیم کنید .

3
از پایین سر و از کمی دورتر از ریشه ، شروع به سشوار کشیدن کنید .

موقع خشک کردن مو ، سشوار را به سمت بالا نگیرید چون باعث ایجاد آسیب به آن می شود .

4
به ترتیب ، قسمتهای پایین تر سر را نیز سشوار بکشید .

دائما سشوار را حرکت دهید تا یک ناحیه بیش از حد داغ نشود و آسیب نبیند .

5

بگذارید موها ، به مقدار بسیار کمی نمناک باقی بمانند .

این کار باعث می شود ساقه موها از داخل ، خشک نشوند و دچار وز و شکنندگی نگردند .حد نمناکی باید به قدری باشد که در عرض ۵ تا ۱۰ دقیقه ، به طور طبیعی خشک شود .

6
در انتها ، با باد سرد ، روی کل موها سشوار بکشید .

این کار باعث درخشش بیشتر موها می شود . موها را به آرامی شانه کنید یا با انگشتان گره های آن را باز کنید . برای بهتر شدن این کار ، از ماسکهای بعد از حمام یا سرم مو استفاده کنید .

7
به این ترتیب ، شما بدون اینکه آسیبی به موهایتان وارد شود ، به سرعت موهای خود را خشک کرده اید .

منبع:سایت wikihow.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *