مو

مراقبت زمستانی از موها

مراقبت از موها در زمستان

در فصل زمستان، موها بیشتر رطوبت خود را از دست می دهند و بیشتر از هر زمانی مستعد خشک و وز شدن هستند. با عمل کردن به چند نکته و استفاده از یک سری مواد طبیعی، می توانید کاملا از آسیب دیدگی و خشکی موها خلاص شوید.


شوره سر

در زمستان به علت خشکی بیشتر پوست سر، احتمال زخم شدن و التهاب پوست سر، بیشتر است که همین موضوع باعث به وجود آمدن شوره روی سر می شود. ایجاد شوره، التهاب اولیه پوست را تشدید می کند و همین امر، باعث ریزش موها می گردد.یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد. کافیست چند قاشق چایخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل را کمی گرم کنید و یک قاشق چایخوری آبلیمو به آن بیافزایید. مخلوط به دست آمده را به پوست سر بزنید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با شامپو بشویید و سپس از نرم‌کننده استفاده کنید.


وز مو

یکی از موارد آزاردهنده در زمستان، به وجود آمدن الکتریسیته ساکن روی موهاست.تماس موها باکلاه پشمی و بافتنی، کلاه کاپشن، شال و دستکش، باعث ایجاد الکتریسیته ساکن و وز شدید روی موها می شود.
برای مقابله با این مشکل، باید از برسهایی استفاده کنید که هم دندانه های پلاستیکی دارند و هم مویی.
همچنین هنگام شستن موها، از آب ولرم استفاده کنید و نه آب داغ. زیرا آب داغ، چربی مفید روی موها و پوست سر را از بین می برد. در کنار این موارد، از ماسک موهای بدون نیاز به آبکشی نیز بهره بگیرید تا موهایتان نرمتر شود.

از بین رفتن درخشش مو

کمبود رطوبت هوا در زمستان، نه تنها موها و پوست سر را خشک و آسیب پذیر می کند، بلکه ظاهر موها را هم مات و مرده جلوه می دهد.برای حل مشکل، ابتدا موهای خود را با شانه چوبی دندانه درشت شانه کنید تا همه گره های مو از بین برود.سپس موها را از ریشه تا نوک به عسل آغشته کنید و روی سر، یک کلاه نایلونی بگذارید.نیم ساعت صبر کنید و بعد با آب ولرم موها را بشویید.
عسل، یک ماده جاذب رطوبت است که آب اطراف ساقه مو را در برمی گیرد و اجازه نمی دهد مو و پوست سر خشک شود. به خاطر همین، درخشش و سلامتی موها را باز می گرداند.


روغن زیتون

دو قاشق روغن زیتون را گرم کنید و به پوست سر بمالید. سپس با نوک انگشتان، آن را ماساژ دهید.ماساژ پوست، کمک می کند که روغن بهتر جذب شود. با این کار، پوست سر کاملا آبرسانی می شود و گردش خون زیر پوستی هم افزایش می یابد. افزایش جریان خون، تغذیه فولیکولهای مو را بهتر می کند و مانع بروز ریزش مو می شود. می توانید مقدار روغن را بیشتر کنید و کل موها را با آن بپوشانید تا همه قسمتهای مو عمیقا تغذیه شوند و بعد از یکساعت، موها را بشویید.


خشک کردن موها

خشک کردن موها بعد از حمام، بسیار مهم است و اگر موهایتان خیلی بلند باشد احتمالا کار سختی نیز خواهد بود. چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ وجه موها را درحالی که نمدار هستند، با کش و کلیپس نبندید و حتما بگذارید اول کاملا خشک شوند. بستن موهای نمدار، بعدها باعث ایجاد شوره، خردشدگی موها و موخوره می شود. همچنین نباید موها را با فشار و حرکات شدید حوله خشک کنید. این کار باعث آسیب وارد شدن جدی به موها می شود.بهترین راه این است که با حوله، آب موها را بگیرید و سپس با باد ملایم و سرد سشوار آن را خشک کنید. اگر عجله دارید و مجبورید از باد گرم سشوار استفاده کنید، حتما آن را در فاصله ۱۵ سانتیمتری از موها بگیرید.


نرم‌کننده و ماسک مو

در زمستان، تا آنجا که ممکن است باید موهایتان را آبرسانی کنید و به خاطر همین، استفاده از ماسک مو کاری ضروری است.حداقل یکبار در هفته، ماسک موهای آبرسان مصرف کنید.
استفاده از نرم‌کننده را نیز بعد از شامپو کردن ازیاد نبرید. نرم‌کننده را باید از نیمه مو تا نوک آن استفاده کنید. نوک موها را فراموش نکنید چون آسیب پذیر ترین نقطه موها، نوک آنهاست. نرم‌کننده را بعد از چند دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید و در مرحله آخر با آب سرد بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *