مو

چند ماسک موی طبیعی برای موهای فر و مجعد

موهای فر

بعضیها موهای فر و مجعد را یک نعمت بزرگ می‌دانند، برخی نیز آن را فقط مایه درد سر و عذاب! چه بسا با استفاده از ماسک موی مناسب، بخش بزرگی از مشکلات این نوع موها حل شود.
معمولا خانمهایی که موهایی صاف دارند، گاهی اوقات دوست دارند موهایشان را فر کنند و برعکس، آنهایی که موهای فر و مجعد دارند، با انواع و اقسام روشها، موهای خود را صاف می کنند.
در هر صورت، موهای فر و مجعد به مراقبت زیادی احتیاج دارد. شاید به همین دلیل باشد که بعضی خانمها موهای صاف را به موهای فر و مجعد ترجیح می دهند.
موهای فر و مجعد زودتر دچار وز می شوند. به همین دلیل، مراقبت بیشتری لازم است تا فولیکول مو چربی طبیعی خود را از دست ندهد و دچار خشکی نشود. همچنین استفاده از ماسکها به صورت منظم لازم است.
ماسکها موها را آبرسانی می کنند، تغذیه می کنند، و از وز شدن و در هوا ماندن آنها جلوگیری می کنند.
در ادامه، به چند ماسک طبیعی برای موهای فر و مجعد اشاره می کنیم.


روغن آووکادو

روغن آووکادو، به‌خوبی جذب بافت مو می شود و آن را عمیقا آبرسانی می کند.این روغن، مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع شده و ویتامین ای که رشد موها را بهتر می کند، دارد.همچنین باعث تقویت بافت درونی موها می شود و به موها جلوه پرپشت تری می دهد.


شی باتر

شی باتر یا کره شی، حاوی مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین ای و ویتامین اف است.شی باتر خاصیت ضد التهابی و نرم‌کنندگی قوی دارد و می تواند به صورت روزانه مصرف شود.همچنین باعث درخشش موها نیز می گردد.

روغن زیتون

روغن زیتون، اگر به صورت گرم به موها زده شود، به عنوان یک نرم‌کننده خوب عمل خواهد کرد.دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و بعد از زدن به موها و پوست سر، با نوک انگشتان و به صورت دورانی، ماساژ دهید.به مدت ۴۰ دقیقه موهای خود را بپوشانید و سپس با شامپوی ملایم بشویید.


موز

موز حاوی مقدار زیادی ترکیبات پتاسیم و ویتامین ب۶ است که برای درخشش و آبرسانی موها بسیار مؤثر است.یک یا دو عدد موز را کاملا له کنید تا به صورت خمیر درآید.سپس با مقداری شیر یا شیر نارگیل و دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی موها بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.این ماسک، به فر موهای شما جلوه زیبایی می دهد.
از این ماسکهای طبیعی، هر دوهفته یکبار استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *