زیبایی, مو

یازده گیاه مفید برای رشد مو

گیاهان و میوه جات، به خاطر داشتن انواع ویتامینها، فیبر و مواد معدنی، برای رشد موها و حفظ سلامتی آن بسیار مفید هستند.
قبل از اینکه به گیاهان مؤثر در رشد مو بپردازیم، بد نیست نکاتی را همیشه به خاطر داشته باشیم:

  • همیشه موهای تمیز و مرطوب، مواد مغذی را بهتر از زمانی که خشک و کثیف هستند، دریافت و جذب می کنند. به همین دلیل است که در سالنهای آرایش، قبل از استفاده از ماسکها یا مواد حالت دهنده، موها را با شامپو می شویند.
  • آب گرم، منافذ پوست را باز می کند و آب سرد، باعث تنگ‌تر شدن آن می شود. پس قبل از استفاده از محصولاتی از قبیل شامپو یا ماسک، از آب گرم و برای آبکشی، از آب سرد در مرحله آخر استفاده کنید.
  • آب داغ به دلیل اینکه همه چربیهای مفید مو را از بین می برد و حالت ارتجاعی مو را از بین می برد، برای موها مضر است.
  • بعضی از گیاهان، بعد از تماس با موها، بوی ناخوشایندی به جا می گذارند. برای حل این مشکل، از نرم‌کننده استفاده کنید تا بوی نامطبوع را از بین ببرد.
  • هر ماسک موی طبیعی که در خانه تهیه می شود، به زمان مشخصی نیاز دارد تا در بافت مو وارد و مؤثر واقع شود. پس بگذارید این ماسکها نیم ساعت روی موهایتان بمانند.
  • نکته دیگر اینکه بیش از نیم ساعت هم ماسک نباید روی سر بماند.چون وقتی روی سر خشک می شود، شروع به جذب رطوبت داخل بافت مو می کند که باعث خشکی مو خواهد شد.
    حالا به گیاهان مؤثر در رشد موها می پردازیم.


اسفناج

در رده بندی گیاهانی که برای موها مفیدند، اسفناج رتبه اول را دارد. چون سرشار از فیبر، آهن، روی و ویتامینهای مختلف است. آهن و روی، دو ماده معدنی لازم برای رشد موها هستند و کمبود این دو، باعث ریزش موها می گردد.


هویج

در رده دوم این لیست، هویج قرار دارد.هویج سرشار از ویتامین ب ۷ یا همان بیوتین است.بیوتین برای رویش دوباره موهای ریخته شده لازم است و علاوه بر این، با تقویت ریشه موها، از ریزش آنها جلوگیری می کند.
مقداری هویج را در آب بجوشانید و سپس آنها را به همراه آب کمی که در طرف مانده، له کنید و روی موها بگذارید. نیم ساعت صبر کنید و بعد موها را آبکشی کنید. این ماسک، در جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد آن، مفید است.


پیاز

پیاز هم یک دیگر از گیاهانی است که برای مو مفید است.پیاز هم سرشار از آهن، روی و بیوتین است.همچنین پیاز سفید شدن زودهنگام موها را از بین می برد.


گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، منبع خوبی از آنتی اکسیدانهاست.آنتی اکسیدانها در ترمیم سلولها نقش دارند.همچنین توکسین و آلودگیها را از روی پوست سر پاک می کند.گوجه فرنگی له شده را می توانید به شکل مستقیم روی موها بگذارید.گوجه فرنگی، درخشش و براقیت موها را هم افزایش می دهد.


سیر

باوجود بد بو بودن سیر، این گیاه را به خاطر کم کالری بودن و داشتن گوگرد که برای رشد مجدد موها بسیار مفید است، باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


چغندر

خوردن گیاهان قرمز رنگ، میزان لیکوپن بدن را بالا می برد.لیکوپن در بالا رفتن سرعت رشد موها مؤثر است.چغندر یکی از گیاهانی است که لیکوپن زیادی دارد و می تواند در سلامتی و رشد موها کمک شایانی بکند.


ادویه کاری

این ادویه که کمتر درباره اش صحبت می شود، در متوقف کردن ریزش مو، مؤثر است.برگهای کاری، حاوی کراتین است که برای رشد موها و درخشان کردن آن مفید است.


لوبیای سبز

لوبیای سبز، منبع خوبی برای ویتامین آ و ای است که برای داشتن موهایی براق و پرپشت لازم است.همچنین این گیاه، مانع سفید شدن زودهنگام موها می شود.


فلفل سبز

منبع خوب دیگری برای کراتین و ویتامین ای، فلفل سبز است که برای رشد موها بسیار مفید خواهد بود.همچنین در ترمیم سلولهای آسیب دیده پوست سر می تواند مفید باشد.


گیاهان نارنجی

گیاهانی که رنگ نارنجی و زرد دارند، حاوی بتاکاروتن هستند که به طور کلی باعث رشد بهتر و داشتن موهایی سالمتر می شوند.همچنین خردشدگی ساقه موها و ریزش آنها را از بین می برند.فلفل دلمه ای نارنجی، منبع خوبی برای بتاکاروتن است.

خیار

خیار نیز اثر بسیار خوبی بر سلامت موها دارد.خیار را در مخلوط کن بریزید و روی موها بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *