ناخن

چند نکته جالب در مورد لاک ناخن

۱- لاک ناخن ، ۵۰۰۰ سال پیش اختراع شد.

چینی ها و مصریان باستان ، ازحنا و دیگر موادی که در اختیار داشتند ، برای رنگ آمیزی ناخنهایشان استفاده می کردند. آنها هم برای زیبایی این کار را می کردند ، هم برای نشان دادن طبقه اجتماعی خود.

۲- فرمول لاک ناخنهای امروزی تا حد زیادی مدیون صنعت اتومبیل سازی است.

اختراع و تولید رنگ بدنه اتومبیل در دهه سی میلادی ، به برادران رولن کمک کرد تا لاک ناخنی را تولید کنند که فرمول آن ، تاحد زیادی به رنگ اتومبیل آن روزها نزدیک بود.

۳Tugo– در سال ۲۰۱۳ ، شرکت هواپیمایی ترکیه ، استفاده از لاک صورتی و قرمز را برای مهمانداران زن ، ممنوع کرد.

به این دلیل که با رنگ یونیفورمشان ست نیست.

۴Aza– گرانترین لاک ناخن ، ۲۰۱۲ تولید شد.

این لاک حاوی ۲۶۷ قیراط الماس مشکی کمیاب است. این لاک ، دویست و پنجاه هزار دلار قیمت گذاری شده است.

۵- لاک ناخن را در یخچال نگهداری کنید

با قرار دادن لاک ناخن در یخچال، عمر آن بیشتر می شود ، چون دمای پایین یخچال باعث می شود مواد داخل لاک تبخیر نشود و لاک شما سفت و خشک نگردد.

۶- افزایش مصرف لاک ناخن

با وجود رکود اقتصادی شدید از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ ، فروش لاک ناخن ، ۲۹ درصد افزایش یافت.

۸5252– فرنچ کردن ناخن ، هنوز پرطرفدارترین مدل طراحی ناخن در سالنهای آرایش است.

پیشینه این مدل طراحی ناخن ، به قرن ۱۸ میلادی برمی گردد.زمانی که زنان فرانسوی ، برای جلوه دادن به ناخنهای خود ، از ترکیب سفید و صورتی استفاده می کردند.

۹- لاک ناخن تراوا

در سال ۲۰۱۳ ، یک دانشمند لهستانی ، لاکی اختراع کرد به نام O2M. این لاک ، که لاک” تنفس کننده” نامیده شد ، می تواند هوا و مایعات را از خود عبور دهد. این لاک ، در کشورهای مسلمان ، که پوشاندن ناخنها با لاکهای معمولی ، مانع رسیدن آب به آنها می شود ، به شدت مورد استقبال قرار گرفت.

۱۰- خلاقیت در تولید لاکها

چند مورد از جالبترین نوآوری ها در تولید لاک ناخن : لاک معطر ، لاک فلورسنت ، لاک مغناطیسی ، لاک طرح جین ، لاک طرح سیمان و لاکهایی که با تغییر دما تغییر رنگ می دهد.

۱۱- لاک خاویاری

یکی از بهترین طرح های ناخن که در سال ۲۰۱۲ ارائه شد ، طرحی بود به نام خاویار که از صدها نقطه کنارهم تشکیل می شد.بر سر مالکیت این طرح واینکه چه کسی آن را ابداع کرده است ، بین چند شرکت ، دعوای حقوقی سختی در گرفت.

۱۲- لاک ناخن برای آقایان

johish شرکتهای متعددی هستند که روی استفاده از لاک ناخن برای مردان تمرکز کرده اند و به خاطر استفاده دیوید بکام و جانی دپ از محصولاتشان ، به شهرت رسیده اند.

۱۳- طرح اکسنت

11010 مدل طراحی ناخن اکسنت ، در سال ۲۰۱۱ بسیار معروف شد و همچنان طرفداران خود را حفظ کرده است. مانیکوریست معروف ، لیتون دنی ، ادعا می کند او این طرح را ابداع کرده است. در این طرح ، ناخن انگشت حلقه را با رنگی متفاوت با رنگ سایر ناخنها رنگ آمیزی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *