پوست

چای سبز، اکسیر جوانی

چای سبز

آیا تابه حال پیش خود آرزو کرده اید که کاش ماده ای جادویی وجود داشت که روند پیر شدن ما را متوقف می کرد؟آیا برای برگشتن به دوران بیست سالگی و محو کردن خطوط ریز و درشت روی صورت، همه کرمها و لوسیونهایی را که در فروشگاهها و داروخانه ها پیدا می شود، امتحان کرده اید؟
آیا اصلا راهی وجود دارد که جوانی خود را دوباره به دست بیاوریم؟بله. چیزی که دنبالش بودید، چای سبز است!در ادامه، به خواص و مزایای چای سبز می پردازیم.
ژاپنی ها بیشترین میزان طول عمر را در بین مردم کشورهای جهان دارند.جالب است این را هم بدانید که ژاپن در صدر کشورهای مصرف کننده چای سبز است.
بر اساس تئوری رادیکالهای آزاد، پیری بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی داخل سلول رخ می دهد.بر اثر این واکنشهای شیمیایی، رادیکالهای آزاد تولید می شود و تولید رادیکالهای آزاد، به پیری فرد منجر می گردد.در واقع، رادیکالهای آزاد، به سلولهای سالم، با کم کردن کلاژن و جلوگیری از رسیدن اکسیژن به آنها آسیب می زند.کلاژن، نقش مهمی در حفظ حالت کشسانی پوست دارد و کمبود آن، باعث ایجاد افتادگی و چروک می شود.
هرچقدر میزان این رادیکالهای آزاد بیشتر باشد، فرد چهره فرد پیرتر می شود.هرچقدر سرعت افزایش تعداد رادیکالهای آزاد بیشتر شود، زمان مرگ هم نزدیکتر می شود.مقدار رادیکالهای آزاد، با قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، تغذیه نامناسب و مصرف دخانیات و الکل بیشتر می شود.

رنگ مو

خواص ضد پیری چای سبز

۱- جلوگیری از پیر شدن سلولها

تحقیقی که دانشمندان چینی انجام دادند، نشان داد که افرادی که به طور منظم چای سبز مصرف می کنند، دیرتر از کسانی که این عادت را ندارند دچار پیری می شوند.دانشمندان بر این باورند که علت این موضوع، وجود مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدانها در چای سبز است.

۲- محافظت از زانوها

چای سبز، حاوی فلاونوئید است که در سلامتی زانوها نقش کلیدی دارد.این ماده از تحلیل رفتن غضروف و کلاژن و بروز آرتروز جلوگیری می کند.

۳- سلامتی پوست

به خاطر دارا بودن آنتی اکسیدان، چای سبز یک ماده مناسب برای آبرسانی و تمیز کردن پوست است.یک پد پنبه ای را به چای سبز مانده در ته فنجانتان آغشته کنید و به آرامی به پوست خود بزنید.
چای سبز، به داشتن مقادیر زیادی کاتچین و پلی فنل معروف است.این دو ماده، آنتی اکسیدانهایی هستند که جوانی و شادابی پوست را تضمین می کنند.
همچنین چای سبز، حاوی ماده ای به نام اوپی سی ها (OPCs)، از قویترین نوع آنتی اکسیدانها است و به همین خاطر، ثابت شده است که اگر به طور مرتب خورده شود، مانع بروز پیری زودرس می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *