آرایش, پوست

همه چیز درباره کرم بی بی BB Cream

کرم بی بی

شاید شما هم از کرم بی بی، که در سالهای اخیر، توانسته است بازار خیلی خوبی برای خود پیدا کند، استفاده کرده اید. این کرم دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟
این نوع کرم ، که به معنی بالم ضد لک یا بالم زیبایی (۱) است، در واقع، یک کرم مرطوب‌کننده بیرنگی است که دارای فیلتر ضد آفتاب است که لکها و جوشهای روی پوست را می پوشاند.علاوه بر این، التهاب پوستی را کاهش می دهد و به‌خوبی پوست را آبرسانی می کند. بعضی از این نوع کرمها، حاوی مواد ضد پیری پوست است.
با توجه به ویژگیهای پوستتان و نیازی که برای زیبایی و مراقبت از آن دارید، می توانید از آن به عنوان کرم پودر یا کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

تاریخچه کرم بی بی

اولین کرم بی بی، در آلمان و به دست یک متخصص پوست به نام کریستین شرامک (۲)  در دهه پنجاه میلادی تولید شد. او هنوز هم همان مدل اولیه را تولید می کند و به مراجعین خود که برایشان لایه برداری یا کارهای دیگر پوستی را انجام داده است، ارائه می کند.
این کرم برای پوستهای حساس، ملتهب و جوشدار تولید شد. استفاده از این کرم ابتدائا باعث کاهش التهاب پوستی می شود و به خاطر داشتن رنگ‌دانه، همانند کرم پودر، قرمزی پوست را می پوشاند.

سی سال بعد، به بازار کره جنوبی راه پیدا کرد و پس از آن، در همه جای قاره آسیا، طرفداران پرو پاقرصی پیدا کرد. سلبریتی های کره ای از این کرم استقبال فوق‌العاده ای کردند و نام آن را کرم جادویی گذاشتند.

عملکرد کرم بی بی

کرم بی بی، یک محصول همه‌کاره است.از پوست شما در برابر آفتاب مراقبت می کند، مانع ایجاد جوشهای پوستی می شود، ناهمواریها و لکهای روی پوست را می پوشاند و از پیر شدن پوست، جلوگیری می کند. همچنین از برق زدن پوست جلوگیری می کند. در کشورهای شرق آسیا، کرم های مرطوب‌کننده رنگی، طرفدار چندانی ندارند، چون به خاطر رطوبت هوا، پوست صورت، معمولا برق می زند و کمتر کسی است که بخواهد با کرم مرطوب‌کننده رنگی این براقیت را بیشتر کند.
در ابتدا، این نوع کرمها، تنها در یک رنگ تولید می شدند و به خاطر همین، در بازار امریکای شمالی، توفیقی نیافتند.
 بعدا بعضی از برندهای کره ای، مواد سفید کننده پوست رانیز به کرمهای بی بی افزودند.

کرم بی بی جدید

برای اینکه کرم بی بی بتواند در بازار امریکای شمالی موفق شود، باید در رنگهای مختلف تولید می شد. امروزه به دلیل اینکه مشتریان، می توانند کرم بی بی مناسب با رنگ پوستشان را انتخاب کنند، این محصول، به عنوان یک کرم همه‌کاره و مفید، مشتریان بسیاری دارد.
کرم بی بی برای خانمهای شاغل بسیار مناسب است. چون در مدت کوتاهی، می توانند از کرم پودر، کرم مرطوب‌کننده، کرم ضد آفتاب و کرم ضد پیری به طور یکجا استفاده کنند.

(۱) Blemish Balm یا Beauty Balm
(۲) Christine Schrammek

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *