آرایش

هرآنچه درباره نحوه استفاده از رژگونه باید بدانید.

رژگونه چیست؟

رژگونه، در واقع رنگدانه هایی به شکل پودر یا کرم است که بر روی گونه زده می شود تا آن را از رنگ پریدگی در آورد و جلوه ای زنده‌تر و جذابتر به آن بدهد. ضمن اینکه می تواند برای افرادی که در حالت طبیعی، پوست شاداب صورتی رنگ ندارند، مفید باشد.

علاوه بر این، برای سایر افراد هم می تواند مفید واقع شود. این وسیله آرایشی می تواند علاوه بر تغییر رنگ پوست، نوعی پوشش بسیار سبک هم ایجاد کند و لکها و ناهمواریهای جزئی را بپوشاند.

رژگونه ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

 پودری:

این مدل، هم برروی پوست و هم برروی کرم پودر، قابل استفاده اند و در انواع و اقسام رنگها و در انواع براق و مات عرضه  می شوند.
اگر از مدل  پودری، روی پوست خود استفاده می کنید، بدون آن که به پوستتان کرم پودر زده باشید، بهتر است ابتدا از یک پرایمر استفاده کنید و آن را مستقیما برروی پوست نزنید. زیرا مدل پودری، بدون پرایمر یا کرم پودر، دوام زیادی روی پوست نخواهد داشت و به‌سادگی پخش خواهد شد و خواهد ریخت.

کرمی:

این مدل، براحتی با کرم پودرروی پوست، سازگار و یکدست می شود.همچنین آن را می توانید مستقیما هم روی پوست بزنید.این مدل، با برس، پد اسفنجی یا انگشت، قابل استفاده و پخش کردن است.
رژگونه های کرمی، اگر در زمستان استفاده شود، کمی هم از خشک شدن پوست، جلوگیری می کند.

چگونه رژگونه بزنیم؟

اکثرا توصیه می کنند که برای رژگونه زدن، لبخند بزنید و در همین حال، قسمت برآمده گونه خود را رژگونه بزنید.این روش، به شکل کلی، ایرادی ندارد ولی باید به خاطر داشته باشید که رژگونه، همانند خط چشم یا هر وسیله آرایش دیگر باید با توجه به صورت هر فرد استفاده شود و چون فرم صورتها متفاوت است، نمی توان برای همه افراد، روش یکسانی را ارائه و توصیه کرد.
بهتر است علاوه بر ناحیه ای که گفته شد، باتوجه به فرم صورت خود، کمی بالاتر یا پایینتر را هم با آن بپوشانید.

همیشه از مقدار کمی رژگونه استفاده کنید و در صورت لزوم، به  آن بیافزایید. این کار بهتر از آن است که مقدار زیادی رژگونه استفاده کنید و بعد مجبور شوید به خاطر بیش از حد بودن آن، صورت خود را بشویید و آرایشتان را از ابتدا آغاز کنید.

از برس رژگونه کوچک یا متوسط استفاده کنید.بهتر است برس بیش از حد سفت و پر نباشد. برسهای بزرگ و پر، مقدار زیادی از مواد را به پوست شما می زنند که پخش کردن آن ممکن است کل آرایشتان را خراب کند.

رنگ موی پرستیژ بدون آمونیاک

(رنگ موی پرستیژ بدون آمونیاک)

برس را داخل ظرف بزنید.سپس  دسته برس را تکان دهید که مواد اضافی از آن بریزد. برس را به گونه خود بزنید  و با حرکات دورانی آرام، آن را روی پوست، پخش کنید. اگر اولین بار است که از این وسیله آرایشی استفاده می کنید، ممکن است بعد از زدن آن، چهره تان غیر عادی به نظرتان بیاید ولی اینگونه نیست.هنوز به داشتن رژگونه عادت نکرده اید.

درباره انتخاب رنگ، مطالب زیادی می توانید در اینترنت پیدا کنید. درباره اینکه چه رنگی را باید و چه رنگی را نباید استفاده کنید.ولی به طور کلی، اگر از رنگی خوشتان آمد و آن را پسندیدید و با آن راحت بودید، بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

چیزی که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که برس رژگونه خوب، به اندازه خود رژگونه مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *