پوست

نکات کلیدی برای داشتن پوستی سالم

پوست سالم

پوست شما از بدنتان مراقبت می کند اما این تمام ماجرا نیست.در واقع پوست شما،چهره ای از شماست که با آن با دنیا مواجه می شوید.وقتی پوست سالم باشد،منبع زیبایی و طراوت است.انتخابهای هر روزه شما،ازجمله اینکه چه می خورید،کجا می روید یا چه احساسی دارید،بر سلامت پوست شما تاثیر می گذارد.
توصیه هایی که در ادامه می آید،به شما کمک می کند تا جایی که ممکن است،پوستی جوان،سالم و بدون چین و چروک داشته باشید.

spanoodle
غذا و پوست

آیا پوست خوب و سالم می خواهید؟حواستان به تغذیه تان باشد.رژیم غذایی دارای مقادیر کافی ویتامین C و دارای چربی و کربوهیدرات کم،رابطه مستقیمی با سلامتی و زیبایی پوست دارد.بهبود وضعیت رژیم غذایی کمک می کند پوست زیباتری داشته باشید.غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان،مانند ماهی،میوه ها و سبزیجات در محافظت از سلامتی پوست مفیدند.
متخصصین توصیه می کنند برای حفظ سلامتی پوست،از پروتئین کافی و کربوهیدراتهای پیچیده مثل نان سبوس دار و پاستا استفاده کنید.

photolibrary_rf
ویتامین را بخورید

کرم ضد پیری شما احتمالا حاوی ویتامین C و E است.اما لازم است از درون هم این مواد را به بدنتان برسانید.خوردن مواد غذایی حاوی این مواد به علاوه سلنیوم،پوست را از آسیبهای ناشی از اشعه آفتاب در امان نگه می دارد.حتی این کار می تواند علائم پیری پوست مانند چروکهای ریز و تغییر رنگ را هم از بین ببرد.

از پیر شدن پوستتان جلوگیری کنید.

photak
ورزش برای تمام اعضای بدن مفید است.ازجمله برای گسترده‌ترین آنها یعنی پوست.ورزش،به گردش خون کمک می کند و در نتیجه باعث می شود تغذیه سلولهای پوستی بهتر انجام شود.گردش بهتر خون،اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلولها می رساند و باعث افزایش تولید کلاژن می شود که باعث کم شدن چین و چروکها می گردد.
نگران عرق کردن نباشید.ورزش باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی شود.کافیست بلافاصله بعد از ورزش،صورت خود را بشویید و ضمن ورزش،از هد بندهای خیلی سفت استفاده نکنید .

eping
به اندازه کافی استراحت کنید.

کبودی زیر چشم،پوست رنگ پریده و چشمان پف کرده،از عوارض کم خوابی است.هفت تا هشت ساعت خواب شبانه،بدن را در بهترین وضعیت ممکن حفظ می کند.
نحوه خواب هم مهم است.اگر به طور مداوم و برای سالیان متوالی،عادت کرده باشید که طوری بخوابید که صورتتان در یک حالت ثابت در حالی که بر روی بالش فشرده شده است باشد،به احتمال زیاد،چروکهایی روی صورتتان پدید خواهد آمد.خوابیدن روی شکم هم باعث بدتر شدن پف زیر چشم می شود.بهترین حالت خواب،خوابیدن بر روی پشت است.

رنگ موی پادینا

اثر بارداری بر روی پوست

حدود نود درصد از خانمها،به خاطر بارداری،دچار اثر کشش پوست می شوند.اثر برجامانده از این کشش پوست،ممکن است بعد از مدتی از بین برود.استفاده از کرمهای مرطوب کننده می تواند در ازبین بردن این مشکل کمک کند.همچنین کرم ویتامین A و لیزر درمانی هم می تواند مفید باشد.
آکنه مشکل متداول دیگر دوران بارداری است که بر اثر ازدیاد هورمونها ایجاد می شود.بهترین راه برای کنترل آکنه در این دوران، شستن صورت دوبار در روز و استفاده از کرم مرطوب کننده بدون چربی است.بهتر است قبل از مصرف هرگونه محصول ضد آکنه با پزشک خود مشورت کنید.

m-h
از ملاسما جلوگیری کنید.

بعض از خانمها به خاطر بارداری یا مصرف قرصهای ضد بارداری،دچار لک های تیره رنگی روی پوست می شوند که “ملاسما” نامیده می شود.علت این امر،زیاد شدن ملانین است.ملانین ماده ای است که به پوست،رنگ می دهد.
معمولا ملاسما بعد از وضع حمل یا قطع کردن مصرف قرص ضد بارداری،از بین می رود.با مصرف کرم ضد آفتاب به طور مداوم،از تغییر رنگ پوست جلوگیری کنید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب،بپرهیزید.
ملاسما،همچنین با تجویز داروهای خوراکی و مصرف موضعی هیدروکینون،رتینوید، آزلاییک اسید،کوجیک اسید یا هیدروکسی اسید درمان می شود اما اجتناب از نور خورشید بسیار مهم است.

photolibra_wearing_sun_hat
از اشعه مضر دوری کنید.

شما چه به آفتاب گرفتن عادت داشته باشید چه نداشته باشید،احتمال این وجود دارد که پوست شما دچار آفتاب سوختگی شود.حدود نود درصد آسیبهای پوستی،به خاطر اشعه مضر آفتاب است.هرچقدر زمان در معرض آفتاب قرار گرفتن شما بیشتر شود،احتمال ابتلا به سرطان پوست،افزایش می یابد.همیشه از کرمهای ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.دنبال محصولات ضد آفتابی بگردید که حاوی اکسید زینک،دی اکسید تیتانیوم یا آوبنزون باشد.
کرمهای ضد آفتاب با عیار محافظتی ۳۰ و بالاتر مفید هستند.همچنین از لباسهای آستین بلند و کلاههای لبه دار استفاده نمایید و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر،یعنی زمانی که میزان اشعه خورشید در شدیدترین وضعیت خود قرار دارد،در معرض آفتاب قرار نگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *