مو

نکاتی برای مراقبت از مو

برای داشتن موهایی سالم و خوش حالت، همیشه به این نکات توجه داشته باشید:

۱- تغذیه مناسب

تغدیه مناسب و رساندن مواد مغذی به مقدار کافی به بدن، شرط اولیه برای داشتن موهای سالم است. هرچقدر از ماسکها و محصولات مراقبت از موی مختلف استفاده کنید، تا موهای شما از درون و از ریشه به مقدار کافی و به شکل مناسب تغذیه نشوند، هیچ تاثیری نخواهند داشت. چربی مفید، پروتئین و سایر مواد مغذی را در رژیم غذایی هر روز خود جای دهید و به مقدار کافی آب بنوشید.

۲- انتخاب مناسب محصولات مراقبت از مو

استفاده از شامپوهایی که بدون پارابن و بدون سولفات هستند، باعث سلامتی بیشتر موها می شوند. همچنین توصیه می شود از نرم‌کننده های فاقد سیلیکون استفاده کنید.سیلیکون موجود در نرم‌کننده ها، با اینکه براقیت موها را افزایش می دهند، روی سطح مو رسوب می کند و در نتیجه با سنگینتر کردن موها، حجم آن را کاهش می دهد.

۳- ماساژ با روغن

حداقل یک بار در هفته موها و پوست سر خود را با روغن ماساژ دهید. این کار علاوه بر کاهش استرس و تنش، باعث افزایش سرعت گردش خون زیر پوستی و تغذیه بهتر فولیکول مو می شود و رشد موها را بهتر می کند.

۴- استفاده از شانه دندانه درشت چوبی و برس مویی

شانه دندانه درشت چوبی باعث از بین رفتن الکتریسیته ساکن روی موها و جلوگیری از شکستگی آنها می شود. برس مویی هم باعث پخش شدن چربی ترشح شده مفید پوست سر، روی کل سطح موها می شود. این نکته را هم به یاد داشته باشید که هرگز وقتی موهایتان خیس است آن را شانه نکنید. زیرا موهای خیس، شکننده تر و ضعیف ترند.

۵- استفاده از نرم‌کننده

استفاده از نرم‌کننده، برای حفظ سلامتی موها بسیار لازم است.همیشه بعد از شامپو، از نرم‌کننده استفاده کنید.بهتر است هر هفته یکبار از ماسکهای آبرسان مو برای سلامت بیشتر موها استفاده کنید.
اگر موهای بشدت خشکی دارید، علاوه بر نرم‌کننده، به موهایتان ماسکهای بعد از حمام هم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *