مو

موس حالت دهنده مو و طرز استفاده درست از آن

موس حالت دهنده مو

همه ما دوست داریم موهای خود را باتوجه به شرایط و مناسبتها، به شکل مناسب و زیبایی حالت دهیم. موس حالت دهنده مو، یک محصول چندکاره است که با استفاده از آن می توانید به شکلهای گوناگون به موها حالت دهید.
در ادامه به موس حالت دهنده مو نگاه دقیق تری می اندازیم و روش مناسب برای بهره‌گیری بهتر از آن را به شما نشان خواهیم داد.

موس حالت دهنده مو چیست؟

این محصول حالت دهنده مو، یک ماده کف مانند چندکاره است که با آن هم می توانید موهایتان را به شکل محکمی ثابت نگه دارید و هم به عنوان یک محصول مراقبت از مو از آن استفاده کنید. بعضی از انواع این محصول همچنین می تواند به‌خوبی به موهای شما حجم دهد.
استفاده از این حالت دهنده مو، یکی از ساده‌ترین و سریع ترین راهها برای حالت دهی موها در آرایشگاههاست. ضمن اینکه روی موها بسیار سبک است و معمولا بر روی موهای مرطوب، زده می شود.
موس حالت دهنده مو، تا ۳ برابر حجم بیشتری نسبت به سایر محصولات حجم دهنده به موهای شما می دهد. ضمن اینکه موها را خشک نمی کند و جلوه براقی به آن می بخشد. همچنین موس حالت دهنده مو، به فرهای مو، حجم، جلوه و زیبایی دوچندانی می دهد.

آیا موهای شما به موس حالت دهنده نیاز دارد؟

این محصول، یک ابزار عالی و بی نقص برای حالت دهی موها است. شما می توانید از آن برای پرپشت‌تر و مجعد جلوه دادن موها بهره بگیرید. یکی از ویژگیهای موس حالت دهنده مو این است که برای تمام انواع موها قابل استفاده است.

موس حالت دهنده مو از چه موادی تشکیل شده است؟

۱- دایمتیکون


دایمتیکون ماده ای است که برای جلوگیری و رفع گره خوردگی موها در موسها به کار می رود. این ماده، یک سیلیکون روغنی است که غالبا در محصولات مراقبت از مو و کرمهای آبرسان پوستی وجود دارد. دایمتیکون به موهای شما جلوه ای براق و نرم می دهد.

۲- لیمونن
لیمونن به خاطر رایحه خوبی که دارد، اغلب در محصولات مراقبت از پوست و مو به کار می رود. این ماده از مرکبات استخراج می شود. همچنین لیمونن دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی است.

۳- متیل پارابن


در موسها، متیل پارابن به عنوان ماده نگه دارنده و ضد قارچ به کار می رود. همچنین ممکن است پروپیل پارابن، بوتیل پارابن و اتیل پارابن هم در مواد تشکیل دهنده موس یافت شود و این به دلیل همسانی خاصیت آنها است.

۴- لسیتین


لسیتین به عنوان یک سورفکتانت در به کارمی رود. این ماده، بافتی از نوع چربی دارد که در گیاهان و حیوانات یافت می شود. لسیتین تارهای مو را تقویت می کند و آن را براق‌تر می نماید.

۵- پانتنول


پانتنول یا پانتوتنیک اسید، یک ماده آبرسان است. همچنین این ماده به وفور در محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می رود. پانتنول باعث از بین رفتن موخوره می شود. این ماده برای پوستهای حساس بسیار مفید است.

موس حالت دهنده مارال
موس حالت دهنده مارال

۶- لانولین


لانولین از پشم حیواناتی مثل گوسفند تهیه می شود. به خاطر ضد آب بودن لانولین، هنگام پوشانده شدن تار مو با موس، رطوبت موجود در داخل بافت مو حفظ می شود.

۷- بهنتریمونیم کلرید
این ماده مانند یک نرم‌کننده برای مو عمل می کند. بهنتریمونیم کلرید علاوه بر نرم کردن موها، الکتریسیته ساکن آن را هم کاهش می دهد.

۷ مرحله استفاده از موس حالت دهنده مو

مرحله اول – موهای خود را کاملا با شامپوی حجم دهنده بشویید و بعد از آن نرم‌کننده استفاده کنید.

مرحله دوم – موهای خود را با یک حوله تمیز، خشک کنید و بگذارید موها کمی نمناک باقی بمانند. موس حالت دهنده مو روی موهای مرطوب یکنواخت تر پخش می شود و بهتر عمل می کند.
مرحله سوم – موهای خود را به قسمتهای کوچکترتقسیم کنید.

مرحله چهارم – مقدار کمی از موس را کف دست خود بریزید و به آرامی دو دست را به هم بمالید.

مرحله پنجم – کف دستهای خود را روی موها بکشید و با انگشتان، موس را روی تمام قسمتها پخش کنید.

مرحله ششم – با استفاده از سشوار و برس گرد، هر قسمت از موها را به سمت بالا سشوار بکشید.

مرحله هفتم – حال می توانید موها را به شکل دلخواه حالت دهید.

استفاده از موس برای موهای مختلف

۱- موهای صاف


این محصول، نمی تواند حجم موهای صاف را بیشتر کند ولی شما می توانید با استفاده از آن، به موهای صافتان شکل و ظاهر بهتر بدهید. کمی از کف آن را روی موها بزنید و با حالت دادن موها، آن را از حالت ساده و بی شکل در بیاورید.

۲- موهای زبر


موهای زبر و خشن معمولا بسختی حالت می گیرند. به خاطر همین، مقدار زیادی از اسپری حالت دهنده را باید صرف آن بکنید. اما با مقدار کمی از موس، می توانید براحتی به این نوع موها حالت بدهید. موس باعث نرم شدن موها و در نتیجه بالا رفتن میزان حالت پذیری آن می شود.

۳- موهای فر


افرادی که موهای فر دارند، غالبا از به هم ریختگی موهایشان شکایت دارند. معمولا موهای فر، دچار وز، خشکی و زبری می شود. با استفاده از مقدار کمی موس، به شکل معجزه آسایی می توانید وز موهای فر را از بین ببرید و به فرها، جلوه ای زیبا ببخشید. بعد از زدن آن به موها از سشوار دارای دیسپانسر استفاده کنید.

رنگ موی آدونیس
رنگ موی آدونیس

۴- موهای نازک و ضعیف


اغلب افرادی که موهای نازک یا کم پشتی دارند، دنبال راهی می گردند که موهایشان را پرپشت‌تر و حجیم تر کنند. موس می تواند حجم موها را ۲ تا ۳ برابر بیشتر کند. بهتر است قبل از استفاده، موها را با یک شامپوی حجم دهنده بشویید.

۵- موهای آسیب دیده


اگر موهای آسیب دیده ای دارید، بهتر است استفاده از ابزارهای حالت دهی مو را کنار بگذارید. حرارت این دستگاهها، وضعیت موهای شما را وخیم تر خواهد کرد. شما می توانید برای بهتر شدن ظاهر موها کمی موس به آن بزنید و اجازه دهید به شکل طبیعی خشک شود.

فواید موس برای مو چیست؟

۱- مانند یک سپر محافظتی برای موها عمل می کند.
۲- اگر موهای نازک و کم پشتی داشته باشید می تواند به آن ظاهر پرپشت‌تر و حجم قابل قبولی بدهد.
۳- اگر موهایتان فر و مجعد است، موس باعث از بین رفتن وز مو و از هم باز شدن فرها و در نتیجه بهتر شدن جلوه موها شود.
۴- موس از تارهای مو در برابر حرارت اتوی مو و سایر حالت دهنده های حرارت می کند.
۵- موس حالت دهنده مو به طور کلی ساختار و مدل آرایش موها را بسیار بهتر می کند.
۶- برای حالت دهی انواع موها می توانید از موس بهره بگیرید.

چه زمانی باید از موس استفاده کرد؟

موس باید همراه روی موهای مرطوب زده شود. بهتر است قبل از استفاده از موس، موها کاملا با شامپو شسته شده باشد و بعد از شامپو نیز از نرم‌کننده استفاده شود. به این شکل، موها عمیقا تغذیه و حالت دهی آنها بهتر انجام می شود.

عوارض جانبی استفاده از موس حالت دهنده مو

۱- اگر موس به چشم یا بینی وارد شود، باعث سوزش و ناراحتی می شود.
۲- استفاده بیش از حد از موس، ممکن است باعث ایجاد خشکی و آسیب دیدگی موها شود.
۳- اگر موهای خود را رنگ یا دکلره کرده اید، استفاده از موس، باعث آسیب پذیری بیشتر موها خواهد شد.
۴- اگر به ماده خاصی از مواد تشکیل دهنده موس حساسیت داشته باشید، احتمالا دچار التهاب پوستی خواهید شد.

چکیده:
موس حالت دهنده مو، یکی از بهترین و پرکاربردترین محصولات برای حالت دهی موها است. افرادی که موهای کم پشت و کم حجم دارند، از آن برای بالابردن حجم موها استفاده می کنند و کسانی هم که موهای فر و مجعد دارند، از مو برای رفع وز و زیباتر شدن فرها بهره می گیرند. در واقع، تمام انواع موها می توانند از موس به نحوی استفاده کنند. شاخص ترین ویژگی موس، حفظ طولانی مدت حالت موها بدون ایجاد سنگینی روی موها است. با اینکه موس یکی از بهترین و بی ضرر ترین ابزارهای در دست شما برای حالت دهی موهاست، برای استفاده ایمن تر، باید همیشه به مواد تشکیل دهنده آن توجه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *