آرایش

فرمژه و استفاده صحیح از آن

فرمژه

فرمژه، یکی از ابزارهای ساده، سریع و تاثیر گذار است که می تواند زیبایی آرایش چشمهای شما را دوچندان کند. وقتی مژه ها، فر می شوند، پرتر و بلندتر به نظر می رسند و به علت اینکه به سمت بالا خم می شوند، چشمها درشت تر و بازتر و در نتیجه چهره را سرحال‌تر نشان می دهد.
اما همه این فایده هایی که برای استفاده از این ابزار ذکر شد، زمانی به دست می آید که از آن، به شکل صحیح استفاده کنید. در ادامه به خطاهایی که ممکن است در استفاده از فرمژه، رخ دهد، اشاره می کنیم.

اشتباه اول: استفاده از فرمژه، بعد از ریمل زدن

این کار، نه تنها باعث خوب حالت گرفتن مژه ها نمی شود، بلکه ممکن است به آنها آسیب هم بزند. وقتی مواد ریمل روی مژه ها خشک می شوند، مژه ها نرمی و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و ممکن است با فشار، نصف شوند یا به آن بچسبند و کلا از جا کنده شوند.
حتما فرمژه را روی مژه های بدون ریمل بزنید. قبل از استفاده از فرمژه، مژه ها را کاملا تمیز کنید تا باقیمانده ریمل، از روز پیش، روی آن نمانده باشد.

اشتباه دوم: فشار دادن زیاد فر مژه

اگر می خواهید به مژه هایتان آسیبی وارد نشود، فرمژه را آرام و با نیروی کم فشار دهید. فشار زیاد به آن، نه تنها باعث می شود که مژه ها به جای فر شدن، به شکل تیز زاویه ۹۰ درجه درآیند، بلکه ممکن است از وسط، نصف شوند.
فرمژه را نزدیک ریشه مژه ها ببرید. مراقب باشید که با پلکتان در تماس نباشد. به مدت چند ثانیه، با ملایمت، آن را فشار دهید و سپس آن را رها کنید. در مرحله بعد، به وسط مژه بیایید و این کار را تکرار کنید. در مرحله آخر هم این کار را روی قسمت نوک مژه انجام دهید. این روش، باعث می شود که مژه ها به‌خوبی حالت فر به خود بگیرند و در عین حال، آسیبی به آنها وارد نشود.

اشتباه سوم: تمیز نکردن فرمژه

با اینکه این ابزار را روی مژه های تمیز و قبل از ریمل زدن، استفاده می کنید، باز هم ممکن است مقداری از سایه چشم، آلودگیهای محیطی یا سلولهای مرده پوست، به فرمژه چسبیده باشد و کارایی آن را کم کند یا آن را کلا از کار بیندازد.   
هفته ای یک بار، همه جای آن را با پد آغشته به الکل، تمیز کنید تا همه آلودگیها از آن زدوده شود.مراقب باشید که هنگام استفاده، تمام قسمتهای آن کاملا خشک باشد.

اشتباه چهارم: عوض نکردن پد فر مژه

بعد از مدتی استفاده از فرمژه، پد آن، علاوه بر آلوده شدن، به علت ترک خوردن یا پاره شدن، خاصیت خود را از دست می دهد. ضمن اینکه استفاده از فرمژه  با پد خراب، باعث آسیب دیدگی مژه ها خواهد شد.
هر چند ماه یکبار یا بلافاصله زمانی که متوجه شدید پد فرمژه، خراب شده است، آن را تعویض کنید.معمولا فرمژه ها با چند پد یدکی عرضه می شوند ولی اگر پد اضافه هم همراه فرمژه نبود، براحتی می توانید آن را تهیه کنید.

رنگ موی بیول
رنگ موی بیول

اشتباه پنجم: استفاده از فر مژه بی کیفیت

به یاد داشته باشید که باید از فرمژه ای استفاده کنید که علاوه بر ایجاد فر مناسب، به مژه های شما آسیب نزند. بنابر این، هزینه کردن برای خرید فرمژه باکیفیت تر، کار منطقی تری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *