مو

چرا شامپوی بدون سولفات برای موها شما مناسب تر است؟

شامپوی بدون سولفات

شامپوهای بدون سولفات را احتمالا در ویترین فروشگاهها یا در تبلیغات مختلف دیده اید. برخلاف محصولاتی که مدتی مد می شوند و بعد از گذشت زمان، کم‌کم به فراموشی سپرده می شوند، این نوع شامپوها آمده اند که بمانند.


شامپوی بدون سولفات چیست؟


سولفاتها از دسته سورفکتانتها هستند که ویژگی اصلی آنها تولید کف در هنگام استفاده از محصولات پاک کننده است و در انواع شوینده های بدن و مو به کار می رود و باعث جدا شدن انواع آلودگیها و چربی از پوست و مو می شود. دو نوع از سولفاتها که معمولا در مواد شوینده به کار می رود، سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات است. حذف کردن سولفاتها از شامپو باعث می شود که چربی طبیعی و مفید روی موها و پوست سر حفظ شود.

با اینکه شامپوهای حاوی سولفات، باعث می شوند چربی و آلودگیهای محیطی، به‌خوبی از روی مو و پوست پاک شود، باتوجه به میزان سولفات موجود در آن و تعداد دفعات استفاده از آن، ممکن است به خاطر از بین رفتن بیش از حد چربی طبیعی، مو و پوست دچار خشکی و آسیب دیدگی شود.


کاهش بیش از حد چربی طبیعی موها، باعث خشکی، وز شدگی و شکستگی تارهای مو می شود.همچنین پوست سر هم در اثر خشکی بیش از حد، دچار خارش و حساسیت خواهد شد.
اگر از شامپوی معمولی دارای سولفات استفاده می کنید و به مشکلاتی که ذکر شد دچار شده اید، وقت آن رسیده که شامپوی بدون سولفات را هم امتحان کنید.

خرید رنگ موی  آدونیس
رنگ موی آدونیس

مزایای این شامپوها


در این نوع شامپوها، مواد از بین برنده چربی ملایمتری جایگزین شده است و برای حفظ رطوبت ساقه مو، از موادی نظیر روغن نارگیل و کره کاکائو استفاده شده است.
این شامپوها به خاطر نداشتن سولفات، برخلاف شامپوهای معمولی، کف زیاد، آنچنان که ما به آن عادت داریم، تولید نمی کنند. به یاد داشته باشید که شامپو، برای مفید و مؤثر بودن، لزوما نباید زیاد کف کند.

مزیت دیگر استفاده از شامپوی بدون سولفات، این است که تاثیر مخربی بر روی رنگ مو ندارد و باعث حفظ درخشش و دوام بیشتر آن می شود.
نکته بعدی این است که شما می توانید به شکل روزانه از شامپوی بدون سولفات، استفاده کنید بدون اینکه نگران خشک شدن موها و پوست خود باشید. بعضی از این شامپوها علاوه بر حفظ رطوبت و چربی طبیعی پوست، به خاطر دارا بودن عصاره های طبیعی از جمله آلوورا و کاکائو، تارهای مو و پوست را عمیقا آبرسانی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *