مو

رنگ مو و انتخاب مناسب آن

رنگ مو

این روزها، انتخاب رنگ مو کار ساده ای نیست. دهها برند مختلف، انواع و اقسام رنگ موهای موقت و دائم و نیمه دائم، با روشهای مختلف استفاده، از شامپو کردن روی مو گرفته تا با برس و ابزار دیگر. هر کدام هم  کاتالوگی دارند که پر است از طیفهای مختلف دودی و طبیعی و بیسکوییتی و بسیاری اسمهای گیج کننده دیگر.
انتخاب رنگ مو، به نحوه زندگی ما هم مربوط می شود. هر کسی با توجه به سبک زندگی خود، رنگ خاصی را باید برای خود انتخاب کند. شما باید با رنگی که روی موهایتان است احساس راحتی کنید نه اینکه دائما عذاب بکشید.
در عین حال، کمی ریسک پذیری لازم است. بد نیست کمی از رنگ مویی که تابحال استفاده می کردید دست بکشید و رنگهای جدیدتر را امتحان کنید.

چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست انتخاب کنیم؟

به خاطر داشته باشید که رنگ موی شما، بر پوستتان تاثیر می گذارد و روی آن منعکس می شود. این اثر گذاری رنگها برهم، فرمول آنچنان پیچیده ای ندارد:

  • رنگ موهای دودی و خاکستری، قرمزی پوست را خنثی می کند و رنگ موهای قرمز، چهره شما را برافروخته تر و پوست را قرمزتر نشان می دهند.
  • رنگ موهای طیف بنفش، پوست را درخشانتر نشان می دهد.
  • رنگ مویی که دقیقا شبیه رنگ پوست صورت باشد، چهره را بیمارگونه می کند.

گاهی آرایشگران، از هایلایتهای روی مو، برای حجم دار کردن ظاهر صورت، استفاده می کنند.شبیه به کاری که کانتورها روی پوست صورت انجام می دهند.

کدام روش بهتر است؟

امروزه، رنگ کردن موها دیگر به معنای این نیست که به‌سادگی یک رنگ مو را انتخاب کنید و به طور یکنواخت به همه قسمتهای مو بزنید. تکنیکها و روشهای مختلفی از جمله هایلایتها، بالیاژ، انواع مش های ریز و درشت به وجود آمده اند که متناسب با درخواست افراد، قابل انجامند. اما یه علت هزینه های زیاد و وقت کمی که در اختیار داریم، مهمترین عامل برای انتخاب یک روش، میزان ماندگاری و زمان مراجعه مجدد به آرایشگاه است. به طور مثال، اگر موها به شکل یکدست، رنگ شوند، بعد از چهار تا شش هفته بعد، نیاز به رنگ کردن مجدد و اصلاح رنگ، خواهید داشت. درصورتی که اگر به جای آن، موهایتان را هایلایت کنید، چه بسا تا دو ماه نیاز به رنگ مجدد نداشته باشید.

رنگ مو
رنگ مو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *