مو

رنگ مو و استفاده از آن در خانه

رنگ مو

رنگ موی خوب، علاوه بر زیباتر کردن شما و پوشاندن موهای سفید، به شما اعتماد به نفس بیشتری هم می دهد.اما در خیلی از مواقع، به خاطر کمبود وقت یا دلایل اقتصادی، نمی توانید برای رنگ کردن موهایتان، به سالنهای آرایش، مراجعه کنید.اما چگونه از بین این همه رنگها و طیفهای مختلف، خودتان رنگی را انتخاب کنید؟ اصولا بدون داشتن تخصص در رنگ کردن موها، چه نتیجه ای را می توانید انتظار داشته باشید؟ بد نیست قبل از دست به کار شدن برای رنگ کردن موها، کمی بیشتر درباره رنگ کردن موها در خانه بدانید.

ریسک نکنید.

اگر می خواهید موهایتان را در خانه رنگ کنید، شماره رنگی را که انتخاب می کنید، نباید بیشتر از دو درجه از موهایتان روشنتر یا تیره تر باشد. ضمن اینکه باید موهایتان را به شکل یکدست رنگ کنید.اگر می خواهید داخل موهایتان هایلایت در بیاورید یا هوس آمبره و بالیاژ کرده اید، حتما به سالن مراجعه کنید و خودتان اقدام به این کار نکنید. آرایشگران به علت داشتن وسایل و مواد کاملتر و بیشتر و از این مهمتر، تجربه بیشتر، می توانند با خیال راحتتری تغییرات زیاد در موهای شما ایجاد کنند.

به جنس موهای خود توجه کنید.


نوع و جنس موهای شما در نتیجه ای که از رنگ کردن به دست می آورید، تاثیر بسزایی دارد. به خاطر همین، باید با توجه به نوع موی خود، عمل رنگ کردن را انجام دهید. اگر موهایتان ضخیم و خشک است، چه بسا به بیشتر از یک تیوب رنگ احتیاج داشته باشید. همچنین باید بگذارید رنگ مو کمی بیشتر از مدت زمان معمول، روی موهایتان بماند.
اگر موهایتان، نازک یا فر و مجعد است، احتمالا زمان کمتری برای رنگ کردن آنها نیاز خواهید داشت.

به رنگ پوستتان توجه کنید.


موقعی که می خواهید رنگ مویی را انتخاب کنید، حتما باید متناسب با رنگ پوستتان این کار را انجام دهید:
رنگ مناسب برای پوستهای روشن
اگر پوست روشنی دارید، باید رنگی را انتخاب کنید که خنثی یا سرد باشد.

رنگ مناسب برای پوستهای گندمی


برعکس پوستهای روشن، کسانی که پوست گندمی دارند، نباید از رنگهای خنثی و سرد استفاده کنند.به جای آن، باید از رنگهای گرم استفاده کنند، مثل رنگهای مسی یا طلایی

رنگ مناسب برای پوستهای تیره


افرادی که پوست تیره دارند، باید از رنگهای تیره ای چون قهوه ای، شکلاتی یا مشکی استفاده کنند.
قبل شروع به رنگ کردن، روی چند تار موی قسمت پشت سر، آن را امتحان کنید تا از نتیجه مطلوب، مطمئن شوید.

خرید رنگ مو


رنگ موها، به طور کلی به رنگ موهای موقت، نیمه دائم و دائم تقسیم می شوند.
اگر فقط می خواهید رنگ موهای خود را شارژ کنید تا دوباره مثل روز اول، براق و پررنگ باشد، از رنگ موهای موقت و شامپویی استفاده کنید. این رنگ موها، بعد از ۸ تا ۱۲ یار شستشو از روی موها پاک می شود.
اگر می خواهید یکی دو درجه موهای خود را تیره‌تر کنید و رنگ مو، دوام بیشتری داشته باشد، از رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده کنید. این رنگ موها، موهای سفید را کاملا پوشش نمی دهند.دوام این رنگ موها، از رنگ موهای موقت بیشتر است.
اگر می خواهید موهای خود را روشنتر کنید یا به شکل با دوامی تیره کنید یا موهای سفید را به شکل کامل، پوشش دهید، از رنگ موی دائم استفاده کنید. این رنگ موها، به خاطر فرمول شیمیایی خاصی که دارند، پوشش و دوام بیشتری نسبت به سایر انواع رنگ موها دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *