مو

رنگ موی موقت و طرز استفاده از آن

رنگ موی موقت

رنگ موی موقت، روز به روز طرفداران بیشتری را به خود جذب می کند. استفاده از مدلهای رنگین کمانی که طیفهای روشن و تیره را باهم دارند، تبدیل به مد روز شده است. بد نیست نگاهی بیاندازیم به این نوع رنگ موها و روش استفاده از آنها.

رنگ موی موقت، چگونه عمل می کند؟

رنگ موی موقت یا رنگ موی نیمه دائمی، در واقع رنگ موییست که فقط روی کوتیکول را می پوشاند و به داخل بافت مو وارد نمی شود. در این نوع رنگ موها، مواد شیمیایی پیچیده ای استفاده نشده است و عمل رنگ کردن، به‌سادگی هر چه تمامتر انجام می شود.
این نوع رنگها، بر روی موهای روشن و دکلره شده، نتیجه بسیار خوبی می دهد. اما اگر موها، بلوند تیره، قهوه ای یا زرد شده باشند، نتیجه کار، چه بسا آن طور که انتظار دارید نباشد. مثلا رنگ موی موقت آبی، بر روی موهای کاملا دکلره شده و سفید، رنگ آبی به شما می هد ولی اگر موها، به زردی متمایل باشد، نتیجه کار به جای آبی، رنگ سبز خواهد بود.

کارهایی برای بیشتر کردن دوام این رنگ موها

همانطور که گفتیم، این نوع از رنگ موها، فقط رویه خارجی موها را می پوشاند و به داخل آن، نفوذ نمی کند.به خاطر همین، بسیار زودتر از رنگ موهای دائم، از روی موها پاک می شود.
بنابر این، هرچقدر موهایتان را کمتر بشویید، دوام آن، بیشتر خواهد بود. استفاده از اتوی مو و سشوار هم از دوام آن خواهد کاست.پس با کاهش دادن میزان استفاده از آنها، می توانید دوام را بالاتر ببرید.
اما به هر حال باید بپذیرید که دوام رنگ موی موقت، کم است و بهتر است همواره مقداری از رنگ مو، در اختیار داشته باشید و به محض کمرنگ شدن رنگ موهایتان، آن را تجدید کنید.

مخلوط رنگ موی موقت و شامپو

اگر از رنگ موهای دائمی استفاده کرده اید، می توانید هر هفته مقدار کمی از رنگ موی موقت متناسب با موهایتان را با شامپو مخلوط کنید و به سر خود بزنید.این کار باعث می شود رنگ مو، دوام بیشتری پیدا کند و به اصطلاح، دوباره شارژ شود.

آیا برای رنگ کردن موها با رنگ موی موقت، باید به سالن آرایش مراجعه کرد؟

بهتر است اگر تابحال از رنگ موی موقت استفاده نکرده اید، برای بار اول، این کار را به یک آرایشگر واگذار کنید تا روش استفاده از آن را به‌خوبی از او یاد بگیرید. همچنین یک آرایشگر می تواند برای ترکیب رنگهای مختلف برای دفعات بعدی رنگ کردن مو، به شما کمک کند.

 

رنگ مو
رنگ مو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *