مو

رنگ موی دائمی

رنگ مو

با اینکه استفاده از رنگ موهای دائمی، دهه هاست که در بین مردم رواج دارد، هنوز انتخاب رنگ مناسب یکی از دغدغه های کسانیست که می خواهند موهایشان را رنگ کنند.

رنگ موی دائمی چگونه عمل می کند؟

رنگ مو وقتی با اکسیدان مخلوط می شود و روی مو زده می شود، کوتیکول مو باز می شود و رنگدانه های داخل رنگ مو، به درون بافت مو وارد می شود و در نتیجه، موها به رنگ جدید در می آید. بهترین گزینه برای رنگ کردن موهای سفید هم همین رنگ موهای دائمیست.هم رنگدانه های از دست رفته مو را جایگزین می کند و هم دوام بسیار خوبی دارد.

آیا رنگ موهای دائمی، واقعا همیشه روی موها باقی می مانند؟

در واقع، بیشترین زمانی که رنگ، روی موها می ماند، شش هفته است .به خاطر دارا بودن آمونیاک، رنگ موهای دائمی، دوام بیشتری نسبت به سایر اقسام رنگ موها دارند. بعد از شش هفته، موها چون در معرض انواع شوینده ها و آفتاب و گرمای سشوار و اتوی مو و سایر عوامل محیطی قرار گرفته اند، بتدریج از شدت رنگ آن کاسته می شود.مثلا رنگ مسی براق، بعد از این مدت، به رنگ مسی مات در می آید.

چرا رنگهایی از قبیل سرخابی و آبی و سبز، در رنگ موهای دائمی یافت نمی شود؟

رنگهایی که به رنگین کمانی مشهورند، باید حتما روی موهای صد در صد دکلره شده استفاده شوند تا به رنگ دلخواه دیده شوند. معمولا این رنگها، به صورت رنگ موهای موقت و بدون آمونیاک تولید می شوند.اگر این رنگها، به صورت دائمی تولید شود بناچار باید دارای آمونیاک باشد و این نوع رنگ مو، بر روی موهای کاملا دکلره شده، آسیب شدیدی به آنها وارد می کند.

کیت های رنگ مو با رنگ موهای تیوپی که در سالنهای آرایش استفاده می شوند چه تفاوتی دارند؟

کیت های رنگ مو که حاوی تیوپ رنگ مو، اکسیدان و سایر ملزومات رنگ کردن مو هستند، برای استفاده در خانه طراحی شده اند. این رنگ موها نسبت به رنگ موهای تیوپی، ضعیفترند و پیگمنتهای کمتری دارند. ضمن اینکه رنگ موهای تیوپی، قابل مخلوط کردن با یکدیگرند و آرایشگران حرفه ای، معمولا از ترکیب چند تیوپ مختلف، رنگ موی مورد نظر شما را آماده می کنند.

چگونه دوام رنگ مو را بالاتر ببریم؟

باید به یاد داشته باشید که رنگ کردن مو، یک عمل شیمیایی است. برای بادوام تر شدن رنگ مو، مهمترین عامل، کاهش شستشوی موها با شامپو است. ضمن اینکه باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.
کاهش دفعات سشوار و اتوی مو کشیدن هم می تواند در بادوام تر شدن رنگ مو مؤثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *