مو

ده واقعیت درباره ژل مو که باید بدانید

ژل حالت دهنده مو

، به عنوان یکی از پرفروشترین محصولات حالت دهنده مو در جهان شناخته شده است و در انواع مختلف از جمله قوی، مرطوب، ارگانیک یا رنگی تولید می شود.
بسیاری از افراد، اطلاعات کافی درباره ژلها ندارند.در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

  • مواد اصلی ژلها، شیمیایی است که معمولا با برخی مواد طبیعی همراه می شوند تا به تغذیه و تقویت مو و پوست سر کمک کنند. پلی وینیل پیرولیدون که با نام اختصاری PVP شناخته می شود، یک پلیمر است که بدون آنکه جذب ساقه مو شود، آن را حالت می دهد.
  • محبوبیت و گسترش استفاده از ژل مو، به خاطر حفظ حالت موها در طول روز پدید آمد. بعد از آن بود که مدلهای مویی نظیر ” موهاک” به وجود آمد.
  • نقطه قوت ژل مو این است که فرقی نمی کند چه نوع مویی داشته باشید. این حالت دهنده، برای انواع موها از جمله فر، مجعد، رنگ شده یا صاف قابل استفاده است.
  • به خاطر کارایی بالا، با استفاده از ژل، می توان انواع و اقسام مدل دهی مو را اجرا کرد.
  • معمولا ژلها، غیر از حالت دهی، خاصیت دیگری برای موها ندارند. در واقع اکثر ژلهای ارزان قیمتی که در بازار وجود دارد، تنها به کار حالت دادن موها می خورند. البته ژل موهای گرانتری هم یافت می شوند که با انواع ویتامینها و مواد مغذی ترکیب شده اند تا باعث تقویت موها و احیانا جلوگیری از بروز مشکلاتی از قبیل شوره سر شوند.
  • ژلهایی که مقدار قابل توجهی الکل دارند، باعث ایجاد خشکی پوست سر و موها می شوند و درپی آن، شکستگی ساقه و ریزش مو اتفاق می افتد. تاجایی که امکان دارد، از ژلهای کم الکل یا بدون الکل استفاده کنید.
  • بهترین نتیجه وقتی به دست می آید که ژل را روی موی تمیز و مرطوبی که با حوله خشک شده است استفاده کنید. استفاده از ژل روی موی خیس، باعث می شود حالت دهی مناسب آن از بین برود. بهتر است از هر دو دست برای پخش آن روی موها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که ژل را باید بر روی ساقه مو پخش کنید نه روی پوست سر.
  • معمولا استفاده از ژل را باعث بروز ریزش مو می‌دانند. واقعیت این است که اگر ژل با کیفیت و مناسبی انتخاب کنید، مشکلی رخ نخواهد داد، ضمن اینکه ریزش مو بیش از این که به خود ژل مربوط باشد به نحوه استفاده از آن مربوط است. حتما باید توجه داشت که در موقع شستشوی موها، ژل روی آن نماند و کاملا شسته شود.خوابیدن با موهای ژل زده هم باعث آسیب به مو می شود.
  • مقدار بیش از حد ژل، در دراز مدت ممکن است در رشد موها اختلال ایجاد کند. منافذ روی پوست سر، به هر شکلی که مسدود شوند، باعث آسیب به ریشه موها می شوند.حتی استفاده بیش از حد از کلاه هم ممکن است باعث مسدود ماندن منفذهای پوست شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *