پوست

ده توصیه برای خلاص شدن از پف زیر چشم

پف زیر چشم

این ده توصیه را به کار ببندید تا پف زیر چشمانتان را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید .

مصرف نمک خود را کاهش دهید.

نمکدان را زمین بگذارید . استفاده زیاد از نمک ، باعث متورم شدن زیر چشم می گردد.به همین دلیل است که وقتی شب ، غذای پرنمکی می خورید ، صبح روز بعد زیر چشمانتان متورم و پف کرده می شود .

 آلرژی را کنترل کنید.

تورم زیر چشم و آلرژیهای فصلی ، کاملا باهم مرتبط هستند . تحقیقات اخیر نشان داده است که داروهایی که برای کاهش آلرژی ، سرماخوردگی ، آب ریزش بینی و التهاب سینوسها استفاده می شوند ، همزمان پف زیر چشم را هم کاهش می دهند.

حالت خوابیدن خود را عوض کنید .

اگر جزء کسانی هستید که روی پهلو یا شکم می خوابند ، بهتر است مدل خوابیدن خود را عوض کنید و به پشت بخوابید و کمی هم بالش خود را مرتفع تر کنید .چون به پهلو یا شکم خوابیدن ، باعث می شود مایعات زیر چشم ، به علت جاذبه زمین ، به سمت بیرون حرکت کنند و باعث تورم ناحیه زیر چشم شوند .

قبل از خوابیدن، آرایش خود را پاک کنید .

پاک نکردن آرایش قبل از خواب ، باعث می شود چشمها دچار ترشح بیش از اندازه شوند و این مساله ، سبب ایجاد پف زیر چشم ، بعد از بیدار شدن می گردد .

از مصرف الکل بپرهیزید.

الکل ، آب را از بافت پوست بیرون می کشد و به سمت خود جذب می کند . وقتی ناحیه حساس زیر چشم ، به این ترتیب آسیب ببیند ، احتمال ایجاد پف در زیر چشم ، بسیار زیاد می شود .

ناحیه اطراف چشم را در برابر آفتاب مراقبت کنید.

معمولا ما از پوست بدن خود در برابر آفتاب مراقبت می کنیم اما در مورد صورت و مخصوصا پوست اطراف چشم ، کمتر این کار را می کنیم . همیشه با کرم ها و لوسیونهای ضد آفتاب ، از پوست خود مراقبت کنید و هنگام قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید ، از عینکهای آفتابی استفاده نمایید .

سیگار نکشید.

این هم دلیل دیگری برای ترک سیگار . سیگار کشیدن ، باعث خشک و ضعیف شدن پوست صورت می شود و این مساله در نهایت به ایجاد افتادگی و متورم شدن ناحیه زیر چشم می انجامد.

چشمان خود را خنک کنید.

خنک کردن چشمها و ناحیه اطراف آن ، به کم شدن پف زیر چشم کمک شایانی می کند . مهم نیست این خنک کردن به چه وسیله ای انجام می شود . می توانید این کار را با قرار دادن دو حلقه نازک خیار بر روی چشمها انجام دهید .

رنگ موی مارال فیوژن

رنگ موی مارال فیوژن

از کرمهای مخصوص استفاده کنید.

قفسه فروشگاهها مملو از کرمهای دور چشم است . آنها را امتحان کنید تا ببینید آیا اثری در کم کردن پف زیر چشمانتان دارد یا نه . بهتر است از کرمهای دور چشم حاوی رتینول استفاده کنید .

از کانسیلر استفاده کنید .

اگر دچار کبودی و پف زیر چشم هستید ، می توانید آن را با استفاده از کانسیلری که به رنگ پوستتان نزدیک است ، بپوشانید . هنگام استفاده از کانسیلر ، به جای مالیدن و کشیدن آن روی پوست ، از ضربه های ملایم برس استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *