مو

درباره بوتاکس مو

وقتی که برای اولین بار نام بوتاکس مو به گوشتان می خورد، احتمالا چیزی شبیه بوتاکس صورت در ذهنتان تداعی می شود. به خاطر همین، اغلب افراد دچار تعجب می شوند که مگر می شود مو را هم بوتاکس کرد؟
در ادامه خواهیم دید که بوتاکس مو دقیقا به چه معناست و چه فوایدی دارد.

بوتاکس مو چیست؟

بیشتر افراد، با بوتاکس پوست که برای از بین بردن چین و چروک آن استفاده می شود، آشنایی دارند. در بوتاکس، با تزریق بوتولینوم توکسین یا سم بوتولینوم به پوست، ناهمواری ها و خطوط پوستی، محو می شود.
اما بوتاکس مو، هیچ ارتباطی با مواد استفاده شده در بوتاکس پوستی ندارد و تزریقی هم در کار نیست. در واقع نام این کار، فقط به این خاطر است که همانگونه که بوتاکس پوست، خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می کند، بوتاکس مو نیز همین کار را برای مو انجام می دهد. با بوتاکس کردن مو، فیبرهایی که به شکل طبیعی باید در تارهای مو وجود داشته باشند، وارد بافت مو می شوند و در نتیجه، موها پرحجم تر و نرمی آن بیشتر می گردد.
بوتاکس مو، به عنوان درمانی کاملا بی ضرر و موثر شناخته شده است. البته این به معنای عدم وجود هیچ گونه عوارض جانبی نیست. به خاطر وجود مواد شیمیایی، ممکن است پوست سر در حین عمل بوتاکس مو یا بعد از آن، دچار کمی التهاب و ناراحتی شود که بعد از مدت کوتاهی رفع خواهد شد.

بوتاکس مو چگونه عمل می کند؟

در فرایند بوتاکس مو، طی یک سری فعل و انفعالات شیمیایی، فیبرهای از دست رفته بافت مو، به آن برگردانده می شود. به بیان دیگر، فیبرها، نواحی آسیب دیده مو را ترمیم و حفره های ریز ایجاد شده در ساقه مو را پر می کنند و در نتیجه، موهای شما جلوه ای پرپشت تر، نرم تر و براق تر پیدا می کند.
بوتاکس مو، از مواد متعددی تشکیل شده است. معمولا ویتامینها و روغنهای مغذی، از اجزای اصلی آن محسوب می شوند، مانند روغن خاویار، پپتید، ویتامین ب ۵ و ویتامین ای. همچنین در اکثر بوتاکسهای مو، کمپلکس کلاژن هم به کار می رود.

بوتاکس مو چگونه انجام می شود؟

برای دستیابی به بهترین نتیجه، بهتر است بوتاکس مو توسط افراد حرفه ای و در سالن انجام شود. اما اگر به هر دلیلی، تمایلی به مراجعه به سالن زیبایی ندارید، با کمی دقت، خودتان در منزل هم می توانید این کار را انجام دهید.
مرحله اول:
ابتدا موها را با شامپویی ملایم بشویید. این کار باعث باز شدن کوتیکول موها شده و آن را برای مراحل بعدی آماده می کند. بعد از شستشوی موها، آن را با حوله خشک کنید.

مرحله دوم:
در این مرحله، مواد بوتاکس مو روی موها از ریشه تا نوک بزنید و با دست ماساژ دهید. مطمئن شوید که همه قسمتهای مو به مواد بوتاکس، آغشته شود.

مرحله سوم:
به مدت ۱ ساعت صبر کنید.

مرحله چهارم:
موها را با یک شامپوی بدون سولفات، کاملا بشویید.

مرحله پنجم:
موها را با سشوار خشک کنید

مرحله ششم:
با اتوی مو، موها را کاملا صاف کنید.

در روشی دیگر، بعضی از آرایشگران، ترجیح می دهند مواد بوتاکس مو برای تاثیر گذاری بیشتر، تا چند روز روی موها بماند. شما می توانید بدون شستن مواد بوتاکس از روی موها، سشوار کشیدن و اتو کردن موها را انجام دهید.

رنگ موی آدونیس
رنگ موی آدونیس

فواید بوتاکس مو

۱- بوتاکس مو باعث افزایش قابل توجه حجم موها می شود.
۲- بوتاکس مو به ترمیم تارهای آسیب دیده مو کمک می کند.
۳- بوتاکس مو باعث می شود که موها درخشان تر و نرم تر شوند.
۴- بوتاکس مو وز مو را از بین می برد.
۵- بوتاکس مو به درمان موخوره کمک می کند.
۶- معمولا افرادی که زیاد عرق می کنند، موهایشان به هم می چسبد. بوتاکس مو، مانع چسبیدن موها به یکدیگر می شود.
۷- آسیب دیدگی موها در اثر رنگ کردن، با بوتاکس مو برطرف می شود.
۸- بوتاکس مو، کمک می کند تا رطوبت از دست رفته بافت مو، بازیابی شود.

بوتاکس مو برای چه کسانی مفید است؟

۱- افرادی که دچار موخوره شده اند.
۲- افرادی که موهای کم پشت و کم حجم دارند.
۳- افرادی که موهای آسیب دیده یا وز شده دارند.
۴- افرادی که موهای شدیدا فر و شانه ناپذیر دارند.
۵- افرادی که می خواهند موهای صاف تری داشته باشند.
۶- افرادی که در اثر رنگ کردن، موهایشان دچار آسیب شده است.

قبل و بعد از بوتاکس مو
قبل و بعد از بوتاکس مو


چگونه بعد از بوتاکس کردن، از موها مراقبت کنیم؟

۱- برخی از آرایشگران توصیه می کنند حداقل تا ۲ روز بعد از بوتاکس مو، از شستن موها خودداری کنید تا مواد آن بخوبی جذب بافت مو شود.
۲- محصولات مراقبت از موی شما بعد از بوتاکس مو، باید بدون سولفات، بدون پارابن و بدون سیلیکون باشد.
۳- هفته ای حداقل یک بار از ماسک موی ترمیم کننده استفاده کنید.
۴- استفاده از حالت دهنده های حرارتی، مثل اتوی مو، فرکننده های برقی و سشوار را تا جایی که می توانید کم کنید. اگر خواستید از این وسایل استفاده کنید، حتما از سرم موهای محافظت کننده در برابر حرارت، روی موها استفاده کنید.
۵- موهای خود را بعد از بوتاکس مو، از گرمای شدید تابستان و تابش مستقیم آفتاب، دور نگه دارید.
۶- بوتاکس مو را ۳ بار در سال انجام دهید تا بافت ساقه های مو، کاملا قوی و سالم باقی بماند.

مضرات احتمالی بوتاکس مو چیست؟

توصیه متخصصین این است که بیش از ۳ بار در سال از بوتاکس مو استفاده نکنید. استفاده بیشتر از بوتاکس مو، باعث آسیب دیدگی موها و ریزش آن می شود. علاوه بر این، ممکن است موها، رطوبت بافت خود را از دست بدهند و به خشکی مبتلا شوند.
نکته بعدی این است که بوتاکس مو، ممکن است برای بعضی از افراد، کارایی لازم را نداشته باشد. روی برخی از موها، بوتاکس مو هیچ تاثیر مثبتی برجا نمی گذارد.به خاطر همین بد نیست از نظر دهنی آماده باشید که ممکن است بوتاکس مو به شما کمک شایانی نکند.

اثر بوتاکس مو چقدر دوام دارد؟

دوام اثرات بوتاکس مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بستگی دارد از چه برندی با چه کیفیتی استفاده کرده باشید. هرچقدر از مواد باکیفیت تری استفاده کرده باشید، قطعا اثر آن هم طولانی تر خواهد بود. به خاطر همین، بهتر است با آرایشگر مورد اطمینان خود مشورت کنید تا بهترین محصول با بهترین کیفیت در دسترس را به شما معرفی کند. اگر از محصول با کیفیت با روش صحیح استفاده کنید، حداقل ۲ تا ۴ ماه دوام خواهد داشت.

آیا استفاده از بوتاکس مو، بهتر از کراتینه کردن موها است؟

بوتاکس مو، در واقع یک راه بی ضرر برای ترمیم موها است. این کار، علاوه بر درخشان کردن، موها را عمیقا تغذیه می کند و حجم خوبی به آن می بخشد. بوتاکس مو راهی بی خطر و آسان برای داشتن موهایی سالم و زیباست، مگر آن که بیش از حد از آن استفاده کنید.
در مقابل، کراتینه کردن موها، فرایندی است که در آن از مواد حاوی فرمالدئید استفاده می شود. فرمالدئید ماده ای است که صافی موها را در زمان طولانی تری حفظ می کند. اما این ماده جزء مواد سرطان زا محسوب می شود و سلامت افراد را بشدت به خطر می اندازد. البته از لحاظ اقتصادی، کراتینه کردن موها ارزانتر از بوتاکس مو تمام می شود.
هر دو روش بوتاکس مو و کراتینه کردن مو، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند ولی بوتاکس مو راه کم خطر تر و سالم تری به حساب می آید.

چکیده:
این روزها درباره مزایای بوتاکس مو زیاد گفته می شود. این روش، با خشکی موها و موخوره مقابله می کند و از این مهمتر، حجم موهای شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.
با اینکه این روش، هزینه بر است و بعد از استفاده از بوتاکس مو، باید مراقبتهای خاصی برای موهایتان در نطر بگیرید ولی باتوجه به مزایای آن، قطعا انتخاب عاقلانه ای خواهد بود. در نظر داشته باشید که حتما از مواد باکیفیت و از برندهای معتبر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *