آرایش

ترتیب درست استفاده از لوازم آرایش

آرایش

در زندگی، هر کاری را که بخواهید انجام بدهید، باید مرحله به مرحله و با ترتیب خاصی، از ابتدا تا انتها پیش بروید. مثلا مدرسه می روید، درس می خوانید، دانشگاه می روید و بعد به کاری مشغول می شوید. یا به طور مثال، از فردی خوشتان می آید، ازدواج می کنید و تشکیل خانواده می دهید و بچه دار می شوید. آرایش کردن هم مثل هر کار دیگری باید با ترتیب و روش درست خودش انجام شود.

برای شروع آرایش، چه باید بکنیم؟از کجا آغاز کنیم؟ بهتر است از رژلب استفاده کنیم یا به آرایش چشمها بپردازیم؟ در چه مرحله ای رژگونه بزنیم؟ در ادامه، ترتیب درست آرایش کردن را بررسی می کنیم.

اول- پرایمر یا مرطوب‌کننده

از بین پرایمر و مرطوب‌کننده، یکی را باید استفاده کنید. بااینکه کرم مرطوب‌کننده، بافت بسیار سبکی دارد، اگر همراه با پرایمر استفاده شود، در عملکرد یکدیگر اختلال ایجاد می کنند و نتیجه خوبی به دست نمی آید. همچنین باید از کرم ضد آفتاب هم استفاده کنید، حتی اگر کرم مرطوب‌کننده، پرایمر و کرم پودرتان، حاوی ضدآفتاب باشد.

پرایمر (Primer) یک محصول آرایشی است که قبل از به‌کارگیری فاندیشن، کرم پودر یا هر نوع محصول آرایشی دیگر بر روی پوست صورت استفاده می‌شود. هدف اصلی استفاده از پرایمر، آماده‌سازی پوست برای آرایش و ایجاد یک زمینه صاف و یکنواخت برای محصولات آرایشی است. در ادامه، به برخی از نکات مهم درباره پرایمر می‌پردازیم.

ایجاد پایه صاف

پرایمر با ایجاد یک پایه صاف بر روی پوست، کمک می‌کند تا محصولات آرایشی بهتر و به صورت یکنواخت بر روی پوست قرار بگیرند. این محصول با پر کردن خطوط ریز و منافذ پوست، ظاهر آرایش را بهبود می‌بخشد.

افزایش ماندگاری آرایش

پرایمر می‌تواند به ماندگاری آرایش کمک کند. با ایجاد یک لایه محافظ بین پوست و محصولات آرایشی، پرایمر می‌تواند جلوی از بین رفتن زودرس آرایش را بگیرد و آرایش به مدت طولانی‌تری روی پوست باقی بماند.

کنترل چربی پوست

برخی از پرایمرها قابلیت کنترل چربی پوست را دارند. این نوع پرایمرها می‌توانند به جذب چربی اضافی پوست کمک کنند و پوست را مات نگه دارند.

کمک به کاهش ظاهر منافذ باز

پرایمرهای خاصی وجود دارند که به کاهش ظاهر منافذ باز پوست کمک می‌کنند. این نوع پرایمرها می‌توانند پوست را صاف‌تر و از لحاظ ظاهری بهتر نشان دهند.

مراقبت از پوست

برخی از پرایمرها حاوی مواد آب‌رسان و تغذیه‌کننده پوست هستند. استفاده از این نوع پرایمرها می‌تواند به مرطوب کردن و تغذیه پوست کمک کند و پوست را نرم و لطیف کند.

انتخاب پرایمر مناسب

با توجه به نوع پوست و نیازهای خاص خود، می توانید پرایمر مناسبی را انتخاب کنید. برخی از پرایمرها مناسب برای پوست چرب، خشک، حساس یا مختلط هستند. همچنین، می‌توانید پرایمرهایی با خواص مشخص، مانند حفاظت از آفتاب، کنترل رنگ پوست و… را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که هر پوستی ممکن است به طرز متفاوتی به پرایمر واکنش نشان دهد، بنابراین توصیه می‌شود قبل از استفاده روی یک قسمت کوچک از پوست، تست حساسیت انجام دهید. همچنین، بهتر است پرایمر را با توجه به محصولات آرایشی که قصد استفاده از آنها را دارید، انتخاب کنید تا ترکیبی هماهنگ و بهتری بر روی پوست خود داشته باشید.

دوم- کرم پودر یا به طور کلی فاندیشن

برخی بر این باورند که ابتدا باید آرایش چشم را انجام داد و تمام کرد و بعد به سراغ فاندیشنها رفت تا اگر احیانا سایه چشم، روی پوست ریزش کرد، آرایش پوست را خراب نکرده باشد.اما این کار درست نیست. زیرا به هر حال، کمی ازسایه چشم، خواه ناخواه خواهد ریخت. اگر مستقیما روی پوست بریزد، تصحیح آن بسیار سخت‌تر است از زمانی که روی کرم پودر بریزد. پس بهتر است ابتدا کرم پودر را به عنوان زمینه به پوست بزنید تا اگر بعدا مشکلی پیش آمد، بتوان آن را راحتتر تصحیح کرد.

رنگ مو
رنگ مو

سوم- کانسیلر

در این مرحله، باید از کانسیلر استفاده کنید. به‌دقت پوست صورت خود را وارسی کنید و هرگونه لک یا کبودی و تیرگی باقی مانده را با کانسیلر بپوشانید. البته به دلیل اینکه قبل از این مرحله، از کرم پودر استفاده کرده اید، قسمت زیادی از لکها، پوشانده شده است و نیاز به استفاده زیاد از کانسیلر ندارید.

چهارم- پودر یا پنکیک

 یک لایه نازک و بسیار کم و گرد و غبار مانند از پنکیک یا پودر صورت، روی کرم پودر بزنید.این کار، علاوه بر باثبات کردن کرم پودر، به شما کمک می کند اگر سایه چشم، روی پوست ریخت، راحتتر بتوانید آن را پاک کنید.

پنجم- چشم و لب

در این مرحله، به آرایش چشمها و لبها بپردازید.فرقی نمی کند کدام را زودتر انجام دهید.

ترتیب آرایش چشمها اینگونه باید باشد: سایه چشم، خط چشم، ریمل. سپس این سه کار را دوباره تکرار کنید و یک لایه دیگر به هرکدام بیافزایید.
ترتیب آرایش لبها هم اینگونه است: بالم لب، خط لب، رژلب، برق لب. پیشنهاد می شود خط لب را به کل سطح لب بزنید و با نوک انگشت، آن را پخش کنید. استفاده از برق لب هم الزامی نیست و بستگی به سلیقه تان دارد.

ششم- گونه ها

در مرحله آخر هم از رژگونه، به نحوی که مناسب آرایش شماست، استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *