زیبایی, مو

تاثیر آب بر رشد موها

آب و سلامتی موها

معمولا مقدار آبی که از راه خوردن غذا و میوه یا نوشیدن چای، آب یا سایر مواد خوراکی به بدن ما میرسد، به طور متوسط ۵ تا ۶ لیوان است.در صورتی که بنا بر توصیه متخصصان، به طور متوسط باید حدودا ۸ لیوان در روز از مایه حیات نوشید.نوشیدن این ماده حیاتی نه تنها در سلامت کلی بدن تاثیر بسیار حیاتی دارد، بلکه در سلامت و زیبایی موها هم نقش اساسی ایفا می کند.
آب، باعث تغذیه بهتر فولیکولهای مو می شود و در نتیجه وضعیت ساقه مو بهبود می یابد. در صورت کم شدن این ماده در بدن، موها خشک و شکننده می شوند و در نهایت دچار ریزش می گردند.
پس حتما نوشیدن حداقل شش لیوان آب را در برنامه روزانه خود بگنجانید.
۶۰ تا ۸۰ درصد بدن ما از آب تشکیل شده است. با کم شدن میزان آن، اعضای مختلف بدن دچار اختلال در کارکرد می شوند.ازجمله موها خشک می شوند و در فرآیند بازتولید و رشد آنها اختلال ایجاد می گردد.
اگر از انواع ویتامینها و مکملهای غذایی گوناگون استفاده کنید ولی مقدار آب لازم را به بدن نرسانید، باز موها خشک، ضعیف و بد حالت باقی خواهند ماند.
بدن ما روزانه چیزی در حدود ۲٫۸ لیتر آب را از طریق عرق کردن، ادرار و سایر موارد از دست می دهد. آب از راه پوست هم به طور مداوم در حال تبخیر شدن است.

نقش آب در رشد موها

  • منبع اصلی رسیدن انرژی به همه سلولهای بدن است. از جمله سلولهایی که در رشد موها موثرند.
  •  با رساندن ویتامینها به سلولها، در رشد آنها مؤثر است.
  • به عنوان یک رسانا در بدن عمل هیدرولیز را به عهده دارد و پالسهای الکتریکی وعصبی را که لازمه زنده بودن سلول است منتقل می کند.
  • ریشه های مو و پوست سر، عصبهای زیادی دارند که نسبت به نور و انرژی حساس هستند. فعالیت این اعصاب، بستگی به وجود آن دارد.
  • نوشیدن آب کافی، در از بین رفتن شوره سر، نقش موثری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *