مو

مژه هایی بلند و زیبا داشته باشید

مژه های بلند و سالم

مژه های بلند و ضخیم، زیبایی چشمها را چندین برابر می کند ولی ما به ندرت اهمیت کافی به آن می دهیم.
درست است که برای جلوه دادن به آنها، از ریمل استفاده می کنیم، اما در کل، آیا به مقداری که برای پوست خود وقت صرف می کنیم، برای زیبایی چشمها هم زمان اختصاص می دهیم؟ واضح است که خیر.معمولا وقتی مژه ها شروع به ریزش می کنند متوجه حضور و اهمیتشان می شویم و به فکر می افتیم که کاری کنیم. در ادامه به چند راهکار عملی و ساده برای مراقبت از آن اشاره می کنیم:

مراقبت

اولین قدم، مراقبت از آنهاست. شما باید هر چند وقت یکبار آنها را کوتاه کنید.برای این کار یک قیچی مخصوص  تهیه کنید.

تمیز کردن

به وسیله یک برس مخصوص یا برس ریملی که تمام شده است، مژه ها را شانه و تمیز کنید. این کار اگر به صورت مداوم انجام شود، آنها را قویتر می کند و از شکستن و ریزش آنها جلوگیری می شود.

روغن زدن

به طور منظم، آنها را با روغن زیتون آغشته کنید. این کار برای تقویت مژه ها بسیار مفید است.

تقویت کردن

زدن وازلین  هم می تواند در تقویت آنها مؤثر باشد.بعضی از افراد، از روغن بادام برای افزایش رشد  استفاده می کنند. آمیختن مقدار کمی سفیده تخم مرغ با روغن بادام، می تواند از شکستگی و ریزش آنها جلوگیری کند.

صبوری کردن

مراقب باشید موادی که به مژه ها می زنید، وارد چشمانتان نشود.توجه داشته باشید که سرعت رشد مژه ها بسیار کم است وبرای دیدن اثر مراقبتهایی که برای رشد بیشتر مژه ها انجام می دهید، باید شکیبایی به خرج دهید.

پاک کردن آرایش

همیشه مواد آرایشی روی آنها را قبل از خواب کاملا پاک کنید. چون ممکن است موقع خواب، وارد چشمانتان شود و به آن آسیب بزند.

مژه مصنوعی

اگر مژه هایتان حتی با ریمل هم حجم و بلندی کافی پیدا نمی کنند، از مدلهای مصنوعی آن استفاده کنید.به یاد داشته باشید که باید در موقع خواب، آنها را جدا کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *