زیبایی, مو

آیا روغن زیتون برای موهای خشک مفید است؟

امکان ندارد که موهای خشکی داشته باشید و بتوانید آن را به خوبی و راحتی به شکلی که دوست دارید حالت دهید.موهای خشک همچنین بسیار شکننده هستند و به راحتی خرد می شوند.ایجاد موخوره و چند شاخه شدن نوک مو هم مشکل دیگر این نوع موهاست.
روغن زیتون، می تواند مشکل خشکی موها را به شکل موثری حل کند.این روغن، یک نرم‌کننده طبیعی عالی برای موهاست. روغن زیتون، موهای خشک را آبرسانی می کند و حالت دهی آن را ممکن می سازد.همچنین این روغن، حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان است که سلامت پوست سر را تضمین می کند. روغن زیتون، با ایجاد یک لایه محافظ روی ساقه مو، جلوی از دست رفتن رطوبت مو را می گیرد و به همین دلیل مانع ایجاد وز می شود.یکی دیگر از خاصیتهای این روغن این است که با تقویت بافت مو، خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد.
روغن زیتون، باعث کم شدن دی اچ تی (dihydrotestosterone) می شود که این امر، به کاهش ریزش مو می انجامد.
در ادامه به چند روش برای استفاده از روغن زیتون می پردازیم.


آووکادو و روغن زیتون

پوست و هسته یک عدد آووکادو را جدا کنید و به همراه مقدار کمی آب داخل مخلوط کن بریزید تا به شکل خمیری نرم درآید.سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.موهای خود را با شامپو بشویید، آبکشی کنید و با حوله خشک کنید و زمانی که موها هنوز نمدار است، مخلوط به دست آمده را روی موها بگذارید و با کلاه نایلونی بپوشانید و یک ساعت صبر کنید.سپس موها را با یک شامپوی بدون سولفات ملایم بشویید و خشک کنید.
این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید.
همانند روغن زیتون، آووکادو هم حاوی اسیدهای چرب زیادی است که باعث آبرسانی موها و جلوگیری از خشکی آن می شود.همچنین به خاطر دارا بودن مواد مغذی، به استحکام موها کمک می کند.


روغن نارگیل و روغن زیتون

دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید و به مدت چند ثانیه حرارت دهید تا کمی گرم شود.سپس موها و پوست سر را به آن آغشته کنید و به آرامی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.موها را با حوله گرم بپوشانید و به مدت نیم ساعت صبر کنید. سپس موها را با یک شامپوی بدون سولفات ملایم بشویید و خشک کنید.
این کار را دوبار در هفته انجام دهید.
روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است که موها را تغذیه و مانند یک نرم‌کننده عمل می کند.استفاده از این روغن، باعث می شود بافت مو، پروتئین خود را از دست ندهد و با نفوذ عمیق به مو، باعث آبرسانی آن می شود.


عسل و روغن زیتون

نصف فنجان روغن زیتون را با همین مقدار عسل مخلوط کنید.به مدت ۱۵ ثانیه مخلوط به دست آمده را در مایکروفر گرم کنید. موهای خود را با شامپو بشویید، آبکشی کنید و با حوله خشک کنید و زمانی که موها هنوز نمدار است، مخلوط به دست آمده را روی موها بگذارید و با کلاه نایلونی بپوشانید و نیم ساعت صبر کنید.سپس موها را با یک شامپوی بدون سولفات ملایم بشویید و خشک کنید.
این کار را یک بار در هفته انجام دهید.
عسل یک ماده جاذب رطوبت است و با استفاده از این ماسک طبیعی، لایه ای که روی سطح ساقه مو را می پوشاند، باعث حفظ رطوبت مو می شود و از خشکی آن جلوگیری می کند و مانع بروز وز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *