زیبایی, مو

آموزش قدم به قدم سشوار کشیدن

روش درست سشوار کشیدن

سشوار کشیدن، کار آن چنان سختی نیست. فقط کافی است مواردی را رعایت کنید تا موها دچار آسیب دیدگی نشود. ندانستن یک سری اصول و قواعد، باعث می شود که موها بعد از اتمام کار، مات، خشک، دچار الکتریسیته ساکن و وز دار شود که این موضوع، به خرد شدن ساقه مو می انجامد.
در ادامه، قدم به قدم با طرز صحیح سشوار کشیدن آشنا خواهید شد.

قدم اول: آماده‌سازی

موها را کاملا با شامپو بشویید تا هیچگونه آلودگی روی موها وجود نداشته باشد.سپس موها را به آرامی با حوله خشک کنید.موها را که هنوز نم دارند، از وسط به دو نیمه راست و چپ تقسیم کنید و تنظیمات را روی کمترین دما و بیشترین شدت باد تنظیم کنید.
بهتر است از مدلهایی استفاده کنید که سه درجه مختلف دمایی و سه درجه مختلف برای شدت باد داشته باشند.

قدم دوم: شروع کار

کار را از پایینترین قسمت هر نیمه شروع کنید.طوری سشوار را بگیرید که دسته به سمت پایین و دهانه سشوار به سمت بالا باشد.

قدم سوم: تغییر جهت سشوار

وقتی حس کردید قسمتهای پایین مو کاملا خشک شده اند، باد را به سمت قسمت بالای مو بگیرید به طوری که سر دستگاه به سمت پایین باشد.کم‌کم جهت باد را به قسمتهای پایینتر بگیرید.این کار را برای هر دو نیمه راست و چپ انجام دهید.
اگر می خواهید موها را سریعتر خشک کنید، می توانید از یک درجه گرمتر هم استفاده کنید ولی خشک کردن موها با کمترین دمای ممکن، باعث خوش حالت تر و حجیم تر شدن موها می شود.
موها را بسیار به آرامی شانه یا برس بزنید.سپس از هر دو طرف مو، لایه رویی را به سمت بالای سر ببرید و با کلیپس ببندید.

قدم چهارم: سشوار کشیدن قسمتهای زیرین

کارهایی را که در مراحل قبل کردید، برای قسمتهای زیرین که باد به آن نرسیده است، تکرار کنید.دهانه دستگاه را به سمت ریشه ها هم که هنوز خیس هستند، بگیرید.
گرمای سشوار را روی متوسط و شدت باد را روی کمترین حالت قرار دهید.بیش از ۳۰ ثانیه باد سشوار را روی ریشه های یک قسمت نگه ندارید چون باعث آسیب دیدن ریشه ها می شود. فاصله سشوار تا موها را به حداقل برسانید. حالا شروع به کار کنید و از پایین به بالا در حالی که دهانه سشوار به سمت بالاست، موها را خشک کنید.

قدم پنجم: صاف کردن موها

موهای خود را با یک برس پهن یا شانه، مرتب و صاف کنید. در آخر، یک اسپری موی براق کننده یا سرم مو، به نیمه موها تا نوک آن بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *