آرایش

آرایش برای عکاسی

با اینکه هیچکدام از ما، بازیگر یا مدل نیستیم اما موارد بسیاری پیش می آید که بخواهیم عکس بگیریم.مثلا در مراسم فارغ التحصیلی یا نامزدی یا یک جشن تولد یا جشن سال نو.
نکته مهم این است که نور فلاش دوربین یا پروژکتور یا حتی لامپ معمولی ، می تواند صورت شما را در عکس ، چرب و براق یا به شکل غیر عادی صاف و بی روح نشان دهد. حتی آرایش عادی و همه روزه شما نیز ممکن است به همین دلیل ، درعکس ، بد جلوه کند. برای رفع این مشکلات ، به این چند نکته توجه کنید :

استفاده از کرم زیر آرایش :

استفاده از این کرم ، همیشه قبل از آرایش کردن مفید است اما در آرایش برای عکاسی ، بسیار مهمتر است. کرم زیر آرایش ، کمک می کند که چربی صورت گرفته شود و چهره شما روغنی به نظر نرسد. اگر به جای کرم زیر آرایش ، از کرم مرطوب‌کننده استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که نباید فیلتر ضد آفتاب داشته باشد. چون صورت شما را بیش از حد براق نشان می دهد.

استفاده از پنکیک :

در عکاسی استفاده از پنکیک ، حالت طبیعی و بهتری نسبت به کرم پودرهای مایع به پوست شما می دهد. ابتدا با کانسیلر ، لک ها و ناهمواریهای روی پوستتتان را بپوشانید و بعد ، از پنکیک استفاده نمایید. این دو ، عیوب پوست شما را می پوشانند بدون اینکه جلوه طبیعی صورت شما را از بین ببرند. ضمن اینکه پنکیک ، به علت پودری بودن ، براقیت بیش از حد پوست را هم محو می کند.

توجه به چشمها و مژه ها :

از سایه و خط چشم استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از سایه چشم ، عکس شما را خراب خواهد کرد. از مژه های مصنوعی هم می توانید استفاده کنید. حتی مژه هایی که در نگاه عادی بیش از حد بلند و پرپشت و غیر طبیعی به نظر می آیند ، در عکس ، خوب و متناسب هستند. کمی ریمل روی آنها بزنید تا ظاهر یکنواختی با مژه های طبیعی خودتان پیدا کنند.

توجه به سایه روشن :

بعضی از خانمها ، در آرایش عادی خود هم به ایجاد سایه روشن روی صورت می پردازند.اگر شما جزء این افراد نیستید ، برای عکاسی حتما باید به این مورد بپردازید.
وقتی از کانسیلر و پنکیک استفاده می کنید ، ناخودآگاه سایه روشن روی چهره تان را کم می کنید و دوربین عکاسی ، این مورد را بیشتر هم می کند. برای ایجاد سایه روشن ، از یک پنکیک تیره‌تر و یک رژگونه استفاده کنید. چانه ، خط مرکزی روی بینی و گونه ها ، مناطقی هستند که باید در آنها ، ایجاد سایه کنید تا جلوه سه بعدی صورت شما در عکس حفظ شود.
قبل از رفتن جلوی دوربین ، سعی کنید در صورت امکان ، از اسپری فیکس کننده آرایش استفاده کنید تا با هر شرایط محیطی، بتوانید آرایش خود را به شکل مطلوب حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *